الجغرافيا السياسية والسياسة

Николас Фауре: „Црно-плава“ коалиција у Немачкој: велики политички помак?

Пише: Николас Фауре

Немачки политички пејзаж пролази кроз значајне промене последњих година. АфД, некада маргинална странка, успела је да учврсти своје присуство у неколико источних региона и прошири свој утицај широм земље, посебно по кључним питањима као што су имиграција, национални суверенитет и енергетска политика. У међувремену, ЦДУ, под вођством Фридриха Мерца, настоји да поново придобије конзервативне гласаче који су прешли у АфД. Како СПД и Зелени губе позицију у анкетама, неки аналитичари предвиђају да би коалиција са АфД-ом могла да постане опција за ЦДУ да обезбеди стабилну парламентарну већину.

Ако би се такав савез остварио након ванредних савезних избора, то би означило велику прекретницу у немачкој политици. Историјски гледано, ЦДУ је доследно одбијао било какву сарадњу са АфД-ом, али недавни догађаји указују на потенцијалну промену става.

Кључни аспекти могуће ‘црно-плаве’ коалиције

  1. Имиграција и безбедност: Једна од првих реформи коалиције ЦДУ-АфД могла би да буде пооштравање имиграционе политике. Могла би се применити строжија гранична контрола и строжа ограничења права на азил. Коалиција би такође могла да олакша повратак одбијених тражилаца азила и да преиспита законе о двојном држављанству и натурализацији.
  2. Економија и опорезивање: Иако ЦДУ и АфД имају неке различите економске ставове, коалиција би могла да се договори о смањењу пореза за предузећа и смањеним економским прописима. Систем социјалне заштите би такође могао бити реформисан, посебно ограничавањем одређених бенефиција за недржављане.
  3. Енергија и животна средина: Могло би се очекивати поништавање политике енергетске транзиције. АфД и ЦДУ би могле да ублаже ограничења употребе угља и нуклеарне енергије, истовремено наглашавајући повећану енергетску независност. Ова поновна евалуација би такође могла да укључи испитивање неких климатских мера које се сматрају превише рестриктивним.
  4. Европска и међународна политика: На европском нивоу, коалиција ЦДУ-АфД могла би да усвоји приступ који је више фокусиран на суверенитет, настојећи да смањи финансијске доприносе Немачке буџету ЕУ и дајући приоритет билатералним односима са стратешким партнерима у односу на колективно доношење одлука у ЕУ. На међународној сцени, политика према Русији и Кини могла би да се преиспита, фаворизујући прагматичнији став о санкцијама и трговинским односима.

Политичке реакције и последице

У оквиру ЦДУ:

Такав савез би могао да створи дубоке поделе унутар ЦДУ. С једне стране, неки конзервативни чланови би то могли да подрже из стратешких разлога, са циљем да поврате изгубљене гласаче из АфД-а. С друге стране, умереније личности унутар странке оштро би се успротивиле овом приближавању, потенцијално слабећи партијско јединство, посебно у регионима у којима су гласачи ЦДУ традиционално били више центристи.

У немачком друштву:

Део бирачког тела би могао да поздрави примену строжих имиграционих и безбедносних политика, сматрајући их неопходним за решавање демографских и безбедносних изазова. Међутим, значајан сегмент становништва, посебно у већим градовима и западној Немачкој, могао би се снажно супротставити таквој коалицији, што би довело до уличних протеста и повећаног активизма на друштвеним медијима, што би додатно поларизирало друштво.

међународно:

Ова политичка промена изазвала би различите реакције широм Европе. Неке суседне земље, као што је Француска, могле би да изразе забринутост због немачке политике, посебно у вези са имиграцијом и њеном улогом у ЕУ. У међувремену, земље попут Италије или Мађарске, које деле сличне ставове са АфД по одређеним питањима, могле би да подрже ову нову оријентацију.

Промена са неизвесним последицама

Коалиција ЦДУ-АфД би представљала значајан преокрет у немачкој политици, али не би нужно довела до потпуног одвајања од претходних политичких линија. АфД би могао да ублажи неке од својих позиција како би партнерство унутар ЦДУ-а постало пријатније, али би се спровођење амбициозних реформи могло суочити са унутрашњим отпором и растућим друштвеним тензијама. Унутрашње поделе унутар ЦДУ биле би кључне: могло би да дође до унутрашњег подела, што би отежало управљање таквом коалицијом.

Штавише, на међународном плану, усклађивање са евроскептичним владама попут Мађарске могло би се схватити као ауторитарни помак, док би се односи са другим европским земљама могли погоршати. На домаћем плану, протести и социјални немири могу продубити националну поларизацију.

Стога, иако такав савез остаје мало вероватан у кратком року, могао би да постане замислив сценарио како се немачки политички пејзаж развија. Наредне године ће бити одлучујуће у одређивању да ли ЦДУ и АфД заиста могу да нађу заједнички језик и, што је још важније, да ли таква коалиција може да обезбеди политичку стабилност без изазивања дубоких друштвених ломова. Ако ЦДУ успе да уоквири овај савез постављањем јасних црвених линија – посебно у погледу демократских институција и улоге Немачке у Европи – коалиција би се могла посматрати као прагматичан одговор на промену изборне динамике. Супротно томе, ако превладају унутрашње тензије и противљење јавности, то би могло бити краткотрајно и довести до политичких престројавања на средњи рок.

المصدر: مركز الدراسات الجيوستراتيجية

Насловна фотографија: TASS/Hendrik Schmidt

18. фебруар 2025.

المؤلف-الصورة الرمزية

عن Центар за геостратешке студије

مركز الدراسات الجيوستراتيجية غير حكومية و جمعية غير ربحية تأسست في بلغراد في تأسيس الجمعية عقدت على 28.02.2014. وفقا لأحكام المادة.11. و 12. قانون الجمعيات ("الجريدة الرسمية لجمهورية صربسكا" لا.51/09). لفترة غير محددة من الوقت ، من أجل تحقيق الأهداف في مجال البحث العلمي من الجيوستراتيجية العلاقات إعداد الوثائق الاستراتيجية والتحليل والبحث. جمعية تطور وتدعم المشاريع والأنشطة التي تهدف إلى الدولة والمصالح الوطنية صربيا لديه حالة من كيان قانوني ومسجل في السجل وفقا لأحكام القانون. بعثة مركز الدراسات الجيوستراتيجية هو: "نحن نبني المستقبل ، لأن صربيا يستحق ذلك: القيم التي نمثلها هي التي أنشئت خلال التاريخ والثقافة والتقاليد. ونحن نعتقد أنه من دون الماضي لا يوجد مستقبل. لهذا السبب ، من أجل بناء المستقبل ، يجب علينا أن نعرف ماضينا و نعتز تقاليدنا. القيم الحقيقية هي دائما على الارض و المستقبل لا يمكن أن يبنى في اتجاه جيد دون أن الأساس. في وقت التخريبية الجيوسياسية تغيير ، من المهم جعل خيارات حكيمة واتخاذ القرارات الصائبة. ترك كل فرض مشوهة الأفكار الاصطناعي تحث. ونحن نعتقد اعتقادا راسخا بأن صربيا لديه ما يكفي من الجودة والقدرة على تحديد مستقبله ، بغض النظر عن التهديدات والقيود. ونحن ملتزمون الصربي موقف الحق في أن تقرر مستقبلنا ، وإذ تضع في اعتبارها أنه تاريخيا كانت هناك العديد من التحديات والتهديدات والمخاطر التي يجب التغلب عليها. " الرؤية: مركز الدراسات الجيوستراتيجية تطمح في أن تصبح واحدة من المنظمات الرائدة في العالم في مجال الجغرافيا السياسية. وقال انه يريد أيضا أن تصبح العلامة التجارية المحلية. وسوف نحاول أن المصلحة العامة في صربيا الدولية المواضيع وجمع كل المهتمين في حماية الدولة والمصالح الوطنية ، وتعزيز السيادة الحفاظ على السلامة الإقليمية الحفاظ على القيم التقليدية وتعزيز المؤسسات وسيادة القانون. سوف نعمل في اتجاه العثور على مثل التفكير الناس ، سواء في السوق المحلية في العام العالمي. سوف نركز على التعاون الإقليمي و الشبكات ذات الصلة والمنظمات غير الحكومية على الصعيدين الإقليمي والدولي. سوف إطلاق المشاريع على المستوى الدولي لدعم إعادة صربيا و الحفاظ على السلامة الإقليمية. بالتعاون مع وسائل الإعلام المنازل ، وسوف تنفيذ المشاريع التي تركز على تحقيق هذه الأهداف. نقوم بتنظيم التعليم من المهتمين العام من خلال المؤتمرات والموائد المستديرة والندوات. وسوف نحاول أن نجد نموذجا لتطوير المنظمة التي من شأنها أن تمكن تمويل أنشطة المركز. بناء المستقبل معا: إذا كنت ترغب في التعاون معنا ، أو للمساعدة في عمل مركز الدراسات الجيوستراتيجية, يرجى الاتصال بنا عن طريق البريد الإلكتروني: center@geostrategy.rs

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *