الجغرافيا السياسية والسياسة

Шта је баби мило то јој се и снило – Поводом Вучићеве „критике“ Коштунице

Пише: професор Слободан Самарџић

Када се осврће на време пре своје владалачке ере, Александар Вучић се стално ослања на манипулацију природног заборава. Он зна да већина људи не памти детаље ни најважнијих збивања, а некмоли чињенице негдашње политичке свакодневице. Разуме се, у тој манипулацији он не рачуна на релативно мали број људи који су били учесници у апострофираним догађајима. У односу на Вучићеву референтну групу за манипулацију то је мали број људи који у једном режиму свеопште медијске контроле и одговарајуће самоцензуре медија немају шансу за публицитет.

На тако брисаном простору препарираног јавног мњења Вучић се осећа као риба у води, те може слободно да удара к`о Максим по дивизији и да се уживљава у своје спинове као да су гола истина. У припремама за свој пут у Њујорк на редовно заседање Скупштине УН, где ће како видимо одиграти симултанку са највећим светским политичарима, ипак највише пажње посвећује својим давно започетим припремама за признање тзв. Косова. Не припрема се он да призна Косово, јер се за то давно припремио, него то чини са српским јавним мњењем. Настоји да убеди људе да Србија у покрајини нема ништа, да су до тога довели његови претходници, да таква сила као што је Америка тера Србију да призна Косово, да он то, разуме се, неће признати (у његовој оригиналној верзији – неће признати Косово у његовим садашњим границама; у којим онда хоће?) и сличне страхобалије, набацујући све на конто нужности која тера људе да се помире са судбином, а најбоље да га референдумски замоле  да призна ову лажну творевину као независну државу.

У тој поплави најцрњих злоупотреба, у којој и микрофони поцрвене од стида, Вучић се обрушио на једну кратку изјаву Војислава Коштунице о томе да се у време нагдашњих преговора о Косову и Метохији указивало и на пример статуса Хонгконга у оквиру Кине. Била је то права вучићевска парада-шарада. Најпре, овај мајстор преваре оставља слушаоцу/читаоцу утисак као да је Коштуница то предложио данас за данашњу политику: „Моје питање за вас је – шта вам то значи – као Хонгконг? Ко ће то да прихвати од Албанаца, који имају независност од вашег мандата и Тадића. Зашто то тад нисте прихватили?“ И даље све тако и у том стилу, да би на крају поентирао својом омиљеном стилском фигуром која се зове квазиреална суперфикција: „Ја нисам у стању да направим Хонгконг. Сутра ћу да поднесем оставку, само ми гарантујте да ћете да га постигнете.“

Хајде де. Људи се тешко сећају и шта су јуче ручали, ако су уопште ручали, а не шта је тадашња државна делегација заступала као предлог решења на преговорима. Али, они који су ручали и још евентуално читају Политику могли су пар дана раније (18. септембра) да на насловној страни виде црно-сиву композицију са Вучећевом сенком и насловом: „Ћосић, Ђинђић и ја једини смо изнели некакав план о Косову“. На страну медијски створен контекст о Вучићу и његовом предстојећем њујоршком боју за Косово. На страну чињеница да нико живи није видео никакав Вучићев „план о Косову“. Порука овог наслова, највероватније ненамеравана, следећа је: то што је речено може да потврди само један од тројице набројаних. Погодите који. А то само значи да је он једини извор знања и сазнања, па није чудо што тако суверено дели лекције Коштуници.

А шта је у сагласности са чињеницама, да не кажем – истина. Србија је тада (2006) имала развијену платформу за преговоре, коју је Народна скупштина великом већином усвојила фебруара те године. Неће бити да Вучић, који је тада био посланик, није знао за овај документ, и неће бити да га је до данас заборавио. Читалаца ради, упућујем на овај документ овде, дакле на овом блогу где се документ преселио пошто је у септембру 2012. године, када је инаугурисана данашња владајућа гарнитура са Вучићем на челу, био скинут за званичног владиног сајта.

Ако се погледа садржај ове платформе, видеће се, прво, да је то развијен и разрађен „план за Косово“, и друго, да се у њој Хонгконг ни не помиње. Тек у постахтисаријевској фази преговора (август-децембар 2007), када је Финац а албански лобиста био замењен тзв. тројком (Ишингер-Визнер-Харшченко), наша државна делегација је, полазећи од своје платформе, пружила неколико примера компромисног решења – Јужни Тирол, Аландска Острва и Хонгконг – као илустрацију успешних пројеката проширене аутономије. Специфична сличност са Косовом била је у томе што је реч о три сецесионистичка случаја.

Такве илустрације тада су имале смисла, не само зато што Косово још није једнострано прогласило независност, него још више зато што је тадашње државно руководство водило активну политику одбране, а не активну политику предаје као ово данас. И стварно, после предаје северних општина, полиције и правосуђа, цивилне заштите, енергетског система, телекома, међународног позивног телефонског броја и прихватања административних прелаза као правих граничних, што је све косметски легат данашњих власти Србије, прича о Хонгконгу делује нестварно. Само, то није прича Војислава Коштунице, него једног лажног цара, политичког клептомана који стално виче – држ`те лопова.

Иако то сада већ делује као немогуће, у долазећем времену, када ће му кредит доћи на наплату, Вучић ће западати у још већи вербални делиријум и разлоге за своје државне неподопштине хистерично пребацивати на друге, а највише на оне чија је државна политика била сушта супротност његовој. Он нема проблем са тиме, јер се ослања на свој неисцрпни капацитет деформације чињеница и у томе неће стати све док не направи катастрофу историјских размера, или му се не стане на пут.

22. Септембар 2019.

Србија и свет

المؤلف-الصورة الرمزية

عن Центар за геостратешке студије

مركز الدراسات الجيوستراتيجية غير حكومية و جمعية غير ربحية تأسست في بلغراد في تأسيس الجمعية عقدت على 28.02.2014. وفقا لأحكام المادة.11. و 12. قانون الجمعيات ("الجريدة الرسمية لجمهورية صربسكا" لا.51/09). لفترة غير محددة من الوقت ، من أجل تحقيق الأهداف في مجال البحث العلمي من الجيوستراتيجية العلاقات إعداد الوثائق الاستراتيجية والتحليل والبحث. جمعية تطور وتدعم المشاريع والأنشطة التي تهدف إلى الدولة والمصالح الوطنية صربيا لديه حالة من كيان قانوني ومسجل في السجل وفقا لأحكام القانون. بعثة مركز الدراسات الجيوستراتيجية هو: "نحن نبني المستقبل ، لأن صربيا يستحق ذلك: القيم التي نمثلها هي التي أنشئت خلال التاريخ والثقافة والتقاليد. ونحن نعتقد أنه من دون الماضي لا يوجد مستقبل. لهذا السبب ، من أجل بناء المستقبل ، يجب علينا أن نعرف ماضينا و نعتز تقاليدنا. القيم الحقيقية هي دائما على الارض و المستقبل لا يمكن أن يبنى في اتجاه جيد دون أن الأساس. في وقت التخريبية الجيوسياسية تغيير ، من المهم جعل خيارات حكيمة واتخاذ القرارات الصائبة. ترك كل فرض مشوهة الأفكار الاصطناعي تحث. ونحن نعتقد اعتقادا راسخا بأن صربيا لديه ما يكفي من الجودة والقدرة على تحديد مستقبله ، بغض النظر عن التهديدات والقيود. ونحن ملتزمون الصربي موقف الحق في أن تقرر مستقبلنا ، وإذ تضع في اعتبارها أنه تاريخيا كانت هناك العديد من التحديات والتهديدات والمخاطر التي يجب التغلب عليها. " الرؤية: مركز الدراسات الجيوستراتيجية تطمح في أن تصبح واحدة من المنظمات الرائدة في العالم في مجال الجغرافيا السياسية. وقال انه يريد أيضا أن تصبح العلامة التجارية المحلية. وسوف نحاول أن المصلحة العامة في صربيا الدولية المواضيع وجمع كل المهتمين في حماية الدولة والمصالح الوطنية ، وتعزيز السيادة الحفاظ على السلامة الإقليمية الحفاظ على القيم التقليدية وتعزيز المؤسسات وسيادة القانون. سوف نعمل في اتجاه العثور على مثل التفكير الناس ، سواء في السوق المحلية في العام العالمي. سوف نركز على التعاون الإقليمي و الشبكات ذات الصلة والمنظمات غير الحكومية على الصعيدين الإقليمي والدولي. سوف إطلاق المشاريع على المستوى الدولي لدعم إعادة صربيا و الحفاظ على السلامة الإقليمية. بالتعاون مع وسائل الإعلام المنازل ، وسوف تنفيذ المشاريع التي تركز على تحقيق هذه الأهداف. نقوم بتنظيم التعليم من المهتمين العام من خلال المؤتمرات والموائد المستديرة والندوات. وسوف نحاول أن نجد نموذجا لتطوير المنظمة التي من شأنها أن تمكن تمويل أنشطة المركز. بناء المستقبل معا: إذا كنت ترغب في التعاون معنا ، أو للمساعدة في عمل مركز الدراسات الجيوستراتيجية, يرجى الاتصال بنا عن طريق البريد الإلكتروني: center@geostrategy.rs

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *