La geopolítica y la política

Михаил Кучерјави: Руски свет, шта даље?

Преносимо из часописа persona-strany.ru

Пише: М. М. Кучерјави, генерал-потпуковник, доктор политичких наука, државни саветник Руске Федерације 1. класе, од децембра 2017. до јануара 2019. – вицегубернатор Санкт Петербурга

Награде: Орден за војне заслуге и медаља „За војне заслуге“

Фото: Михаил Кучерјави

Руски свет је формирани глобални културни и цивилизацијски феномен који обједињује народе и територије на основу вековних традиција поштовања и очувања руске културе, владања руским језиком и препознавања сопствене припадности Русији.

Територија руског света почиње у Руској Федерацији и иде далеко иза њених граница, пружајући се не само на постсојетски простор, већ и на друге земаље света у којима живе милиони људи посвећених Русији.

Већ је постало очигледно да су институције и организације настале после Другог светског рата, као што су НАТО, СТО, ЕУ, Савет Европе, а данас, можда и УН, као и друге, постале архаичне, неспособне да одговоре на нове изазове и нова правила међународне политике, водећи рачуна о интересима целокупне светске заједнице.

Данас цео свет са напетошћу посматра развој догађаја у току руског извођења специјалне војне операције (СВО) у Украјини са циљем њене демилитаризације и денацификације.

По мом мишљењу, СВО је усмерена против етаблираниог у међународној арени диктата САД и западних земаља са циљем спречавање даљег разарања руског света.

Специјална војна операција почела је у контексту дугогодишњег рата против Русије у свим областима: политичкој, економској, информативној, идеолошкој, социјалној, дипломатској итд. САД и земље НАТО-а су се дуго припремале територију Украјине као одскочну даску за напад на Русију, засићујући је огромном количином свих врста модерног наоружања, укључујући могућност стварања такозваног „прљавог“ нуклеарног оружја, развијањем мреже лабораторија за истраживање и стварање биолошког оружја.

У блиској будућности спремали су се да нанесу огромну штету Руској Федерацији, користећи територију Украјине као креирани театар војних операција. Тако су САД заједно са земљама ЕУ спремале још једну прерасподелу света, где је улога жртве додељена Русији.

Успешна демилитаризација земље подразумева преузимање контроле над њеним главним административним и индустријским центрима, демобилизација оружаних снага, преоријентација или ликвидација војне индустрије како би се искључило обнављање и поновно наоружавање војске.

Денацификација у овом случају подразумевава потпуну ликвидацију нацистичке украјинске државе, стварање и подршка проруских извршних, законодавних и судских власти на свим нивоима, искључење било каквих дејстава која имају за циљ приближавања западу и инсталацију русофобске идеологије.

Оба ова циља подразумевају не само контролу над највећим украјинским градовима, већ и над територијом земље са затварањем граница са западним државама.

Не чекајући завршетак вруће фазе СТО, неопходно је приступити стварању нових војно-политичких организација прелазног периода на ослобођеним територијама. Ако се не испуни овај задатак, као резултат на власт у ослобођеним градовима и селима могу доћи више националистички и русофобно настројених елеменати, него сада.

Фото: Структура власти

Предлажем следећу опцију за организовање управљања ослобођеним током СВО територија за прелазни период (3–5 година).

За решавање вишеструких и вишеслојних задатака како би се обезбедио опстанак читавог комплекса мера на ослобођеним територијама, предлаже се организација система управљања, обједињеног јединственим државним стратешким програмом у трајању од 7–10 година, узимајући у обзир прелазни период (3–5 година).

У ту сврху се предлаже формирање Државне комисије за развој ослобођених територија на савезном нивоу (у даљем тексту Комисија) којим председава први заменик председника Владе Руске Федерације (могуће је увођење посебне позиције председника Државне комисије у рангу првог заменика председника Владе Руске Федерације одлуком председника Руске Федерације).

У циљу непосредног организовања целокупног одрживог система на ослобођеним територијама, Комисија треба да у ранг овлашћених лица укључи високостручне функционере лојалне Русији у рангу представника председника Руске Федерације – заменика председника Владе Руске Федерације. Стални рад ових функционера мора бити обезбеђен одговарајућим апаратима (администрацијом) са њиховим сталним смештајем на ослобођеној територији.

Именовати за начелнике војно-политичких управа у регионалним и окружним центрима, насељима, селима грађане Руске Федерације са искуством у локалним административним и привредним активностима. У регионалним центрима за прелазни период могуће је увођење функције генералног гувернера. У свим насељима, од регионалног центра до села, у прелазном периоду створити одговарајуће команде војне полиције Руске Федерације.

Предвидети стварање у регионима и окрузима релевантних структура војног тужилаштва Руске Федерације, војних судова Руске Федерације и Истражних комитета РФ прелазног периода.

Опште руковођење и одговорност за резултате рада успостављених структура лежи на руководиоцима војно-политичке управе прелазног периода на свим нивоима.

Предлаже се да се на ослобођеним територијама по завршетку СВО формирају три територијална округа прелазног периода. Две призната од стране Руске Федерације републике, Доњецка Народна Република (у даљем тексту – ДНР) и Луганска Народна Република (у даљем тексту – ЛНР) остварују егзистенцију ван оквира транзиционог периода.

Фото: Територијална организација ослобођених подручја

Западни територијални округ (у даљем тексту ЗТО), који се састоји од 8 области: Волинска, Закарпатска, Ивано-Франковска, Лавовска, Ровењска, Тернопољска, Хмељницка, Черновачка. Окружни центар ЗТО – град Хмељницки.

Централни територијални округ (у даљем тексту – ЦТО) који се састоји од 8 области: Виничка, Житомирска, Кијевска, Полтавска, Сумска, Харковска, Черкаска, Черниговска. Окружни центар ЦТО – град Кијев.

Југоисточни територијални округ (у даљем тексту ЈИТО) који се састоји од 6 области: Дњепропетровска, Запорошка, Кировоградска, Николајевска, Одеска, Херсонеска. Окружни центар ЈИТО – град Дњепар.

Признате од стране Руске Федерације републике: ДНР (главни град – град Доњецк), ЛНР (главни град – град Луганск).

Комисија треба да има и прве заменике савезних министарстава и савезних служби на челу посебно формираних радних група ових ресора. У рад Комисије могу бити укључени руководиоци радних група државних корпорација, посланици Државне думе Федералне скупштине Руске Федерације, сенатори Савета Федерације Федералне скупштине Руске Федерације, представници Генералног тужилаштва Руске Федерације, Истражног комитета Руске Федерације, Врховног суда Руске Федерације, друштвених организација, представници Руске православне цркве.

Наредбом Владе Руске Федерације, предлаже се, у циљу пружања патронатске помоћи, да се региони ослобођених територија додељују субјектима Руске Федерације на прелазни период.

У циљу координације деловања и обједињавања напора свих савезних органа за спровођење стратешког руковођења Оружаним снагама Руске Федерације за период специјалне војне операције, формирати Штаб врховне команде као ванредни орган највише војне управе којим председава председник Руске Федерације. – Врховни командант.

Чланови штаба Врховне команде могу бити: председник Владе Руске Федерације, председник Државне думе Руске Федерације (по посебној одредби), председник Савета Федерације Федералне скупштине Руске Федерације (по посебној одредби), министар одбране Руске Федерације – заменик председавајућег Штаба Врховне команде, директор Федералне службе безбедности Руске Федерације, директор Спољнообавештајне службе Руске Федерације, директор Федералне службе обезбеђења Руске Федерације, министар унутрашњих послова Руске Федерације, министар за цивилну одбрану, ванредне ситуације и отклањања последица елементарних непогода Руске Федерације, директор Федералне службе трупа Националне гарде Руске Федерације, начелник Генералштаба Оружаних снага Руске Федерације.

Радно тело Штаба Врховне команде је Генералштаб Оружаних снага Руске Федерације. Одлуке Штаба Врховне команде обавезујуће су за органе власти Руске Федерације на свим нивоима. Ови предлози захтевају детаљну студију након њихове координације и одобрења у надлежним органима и структурама Руске Федерације.

30. јул 2022. 

autor-avatar

Acerca de Центар за геостратешке студије

Centro de estudios geoestratégicos es una organización no gubernamental y sin fines de lucro, fundada en Belgrado en la asamblea fundacional celebrada en 28.02.2014. de conformidad con lo dispuesto en el art.11. y 12. La ley de asociaciones ("Gaceta Oficial Rs", no.51/09). por un período indefinido de tiempo, con el fin de alcanzar los objetivos en el campo de la investigación científica de geoestratégica de las relaciones y la preparación de documentos de estrategia, el análisis y la investigación. La asociación desarrolla y apoya proyectos y actividades dirigidas al estado y a los intereses nacionales de Serbia, que tiene el estatuto de una persona jurídica y que está inscrita en el registro, de conformidad con la ley. La misión del Centro de estudios geoestratégicos es: "estamos construyendo el futuro, debido a que Serbia se lo merece: los valores que representan, son establecidas a través de nuestra historia, cultura y tradición. Creemos que sin pasado no hay futuro. Por esta razón, con el fin de construir el futuro, debemos conocer nuestro pasado y valorar nuestras tradiciones. Los verdaderos valores están siempre conectados a tierra, y el futuro no se puede construir en una buena dirección, sin que la fundación. En una época de trastornos cambio geopolítico, es crucial para tomar decisiones sabias y tomar las decisiones correctas. Vamos a ir de todos los impuestos y distorsionada ideas y artificial insta. Creemos firmemente que Serbia tiene la suficiente calidad y el potencial para determinar su propio futuro, independientemente de las amenazas y limitaciones. Estamos comprometidos con el serbio posición y el derecho a decidir nuestro propio futuro, teniendo en cuenta el hecho de que, históricamente, han sido muchos los desafíos, las amenazas y los peligros que hemos superado. " Visión: el Centro de estudios geoestratégicos aspira a convertirse en una de las principales organizaciones del mundo en el campo de la geopolítica. Él también quiere convertirse en una marca local. Vamos a tratar de interesar al público en Serbia en temas internacionales y reunir a todos aquellos interesados en la protección del estado y de los intereses nacionales, el fortalecimiento de la soberanía, la preservación de la integridad territorial, la preservación de los valores tradicionales, el fortalecimiento de las instituciones y el estado de derecho. Vamos a actuar en la dirección de encontrar personas de ideas afines, tanto en el ámbito nacional y en el mundo público. Nos centraremos en la cooperación regional y la creación de redes de relacionadas con las Ong, tanto a nivel regional e internacional. Vamos a lanzar proyectos a nivel internacional para apoyar el reposicionamiento de Serbia y la preservación de la integridad territorial. En cooperación con los medios de comunicación casas, vamos a implementar proyectos que se centran en estos objetivos. Vamos a organizar la educación del público interesado a través de conferencias, mesas redondas y seminarios. Vamos a tratar de encontrar un modelo para el desarrollo de la organización que permitan la financiación de las actividades del Centro. Construir un futuro juntos: Si usted está interesado en cooperar con nosotros, o para ayudar a la labor del Centro de estudios geoestratégicos, por favor póngase en contacto con nosotros por e-mail: center@geostrategy.rs

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *