РЕАГОВАЊЕ СРПСКОГ НАЦИОНАЛНОГ ФОРУМА (СНФ) НА САОПШТЕЊЕ ЕПАРХИЈЕ РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ
Вероватно највећи светски филозоф Конфуције размишљао је нешто што су 2500 година филозофи парафразирали: „Кад су дошли по првога, нисам се бунио. Кад су дошли по другога нисма се бунио. Кад су дошли по мене, није било никога да се побуни“.
Српски национални форум ево већ десет година у име српског народа на КиМ: упозорава, апелује, труди се, покушава… да „свима на свету“ објасни процесе на Косову и Метохији и ужасну ситуацију у којој се српски народ налази. И не само народ, него и држава и наша света православна црква. Држава оличена у владајућој странци и њеном лидеру се бунила, али против Српског националног форума… Црква, оличена у појединим епископима и садашњим патријархом се бунила, али опет против Српског националног форума… Данас, нема никога да брани ни цркву ни државу на Косову и Метохији, осим тог народа који је остао веран Богу, а издан и од црквене и од државне врхушке.
Годинама преклињемо све у држави, у нашем народу, и нашу Цркву и вапимо да она буду на висини историјске улоге, као што је то била у многим кризним временима. Упозорили смо црквене великодостојнике да је народ анестезиран, застрашен, опијен лажима својих вођа, и у бунилу масовно напушта своја вековна огњишта, чак и раскопава кости својих предака и сели их далеко од свете српске земље?! Упозоравали смо Цркву да је „њено стадо преварено, разбијено, обезглављено, остављено, препуштено агонији и нестајању“. У неколико наврата предлагали смо владики Теодосију одржавање црквено-народног сабора!
И сви су ћутали!? И оно што је најтеже, и Црква је ћутала!? Нажалост, и наши великодостојници на Косову и Метохији су остали неми. Они који су морали да први проговоре! Наша Црква је занемарила историјску чињеницу да је њена улога у кључним и претешким временима као што је данашње, у саборности народа.
Зато последње реаговање епископа епархије Рашко-призренске г. Теодосија поводом укидања платног промета на КиМ се може назвати са пуним правом фарсичним. Да се наш владика у протеклих пет година одазвао барем једном на многобројне вапаје Српског националног форума поводом многобројних ужасних поступака према нашем народу од стране Приштине, али ако ћемо поштено и од стране режима у Београду, можда данас не би морао да апелује и ламентира над судбином динара, чија је судбина већ одређена. Тужно је колико је наша Црква ван времена и простора. Реагује владика последњег дана, реда ради!?
Барем да се једном одазвао нашем вапају, као што се одазивао десетинама пута на позиве наших унесрећитеља из такозване Српске листе, данас сигурно не бисмо били у позицији да се након 112 година динар, који је чак и у време владе Милана Недића био платежно средство укине.
У праву је преосвећени владика када каже да ће „Забрана динара вишеструко отежати исплате плата, пензија, социјалних примања, донација, стипендија, блокирати химанитарни рад од кога зависе посебно социјално најугроженији, онемогућити нормално финансирање здравствених и школских институција на којима почива живот у срединама насељеним Србима, а и тешко ће се одразити на живот Српске православне цркве”, али: када се нисмо бунили против укидања: судства, полиције, цивилне заштите, царине, губитка телефонског броја, електроенергетског система (Газивода и Валача), укидање таблица, прогона народних лидера, и многих других непочинстава, да ли имамо сада моралног права да се бунимо против укидања динара, и само то прогласимо пропашћу народа!?
Није баш у праву епископија Рашко-призренска кад каже у свом сопштењу да је “косовским Србима наметнута улога таоца које Приштина свим методама третира као грађане другог реда и отворено непожељно становништво, вероватно у нади да ће Београд под таквим уценама направити политичке уступке“. Невероватно, да нормалан човек не поверује!? Зар стварно мислите, ви црквени великодостојници, да се тек сада, након укидања динара, врши притисак на наше становништво „да би Београд учинио политичке уступке“!? Што то не рекосте пре него што је Београд, без икаквог притиска Приштине, Косову дао све. И што су тражили и што нису тражили. Што прећутасте Немачко-француски споразум и Охридски договор!? Где вам је тада била реакција!? А тамо је све дато!!! Наивно, наивно реаговање. Или намерно!? У дилеми смо, јер не можемо да верујемо да су наши великодостојници толико „упрегнути“ у одбрану Вучићеве издајничке „косовске политике“, да и не размишљају шта говоре!? Таоци смо ми већ деценију, пре свега, Вучићеве издајничке политике, а ово реаговање говори колико је и Црква постала талац те политике!
И на крају да преведемо Конфуција на српски: „Вук магарцу сапи једе, а он мисли да сања“. Преосвећени владико, да ли је тај сан трајао мало предуго?
4. фебруар 2024.