La géopolitique et de la politique

Свештеник Миладин Митровић: Модернизација ислама на амерички начин

Пише: свештеник Миладин Митровић,  савјетник СНП – Избор је наш за религијска питања и старјешина Храма Светог Василија Острошког у Бања Луци

Савремени Блиски исток, потпада под ореол традиционалног ширења ислама. Управо овај регион традиционално привлачи пажњу цијелог свијета.

Ту се одвија кључни и најдужи (више од 60 година) сукоб епохе – арапско-израелски сукоб, око којег се гради цијела главна проблематика савремених међународних односа. Конкретни политички догађаји: формирање Израела, посматрано као катастрофа и понижење за цијели муслимански свијет, оружане интервенције Сједињених Држава и других западних земаља на Блиском и Средњем истоку, директно су утицали на “оживљавање изворног ислама”, али исто тако директно су утицали и на масовне појаве исламског радикализма. Отприлике од истог тренутка у исламском свијету почиње да расте гађење према империјалној политици Запада и, прије свега, према његовим покушајима да наметне своју либералну идеологију цијелом свету.

У посљедњој четвртини двадесетог вијека политички процеси у исламском свијету на Блиском истоку заиста су показали да ова религија није изгубила своју позицију у јавном животу муслиманских земаља. Штавише, ислам је препорођен у политици бројних држава: Ирана, Пакистана, Египта, Авганистана, Саудијске Арабије, Сирије. Кључни догађај свакако је била исламска револуција у Ирану (1979), када је имам Хомеини прогласио принцип владавине свештенства – “вилајат-е-факих” (факих – теолог-законодавац). Тако је муслиманска теократија поново оживјела. Класични ислам ВИИ–XИИИ вијека у потпуности је отјелотворавао познати постулат о неодвојивости духовног и световног принципа; било је то доба калифата, доба теократије, али након што су Монголи заузели Багдад 1258. године, моћ халифа, која је персонификовала јединство државе и вјере, суштински је нестала и замијењена је влашћу секуларног владара – султана. Иран је постао прва теократска исламска држава модерног времена, са којом је био покренут процес враћања изворним исламским начелима.

Посебности
Одрживи утицај ислама на друштвено-политички живот у великој мјери се објашњава посебностима муслиманске вјере, која се сматра системом који регулише многе аспекте живота људи. У овом тумачењу ислам не само да представља вјерски систем, већ нуди и модел савршеног људског друштва, коме би вјерници требало да теже.
Исламска цивилизација на Блиском истоку заиста је богата својом историјском прошлошћу и уникалним културним вриједностима и као таква она испада из парадигме свјетског развоја коју су формирале “западне силе” – из парадигме демократије, индустријализма, капитализма.

Као и друге религије, муслиманска вјера се не може сматрати одговорном за то како је тумаче западни политичари и стога је неправедно и политички опасно кривити ислам за феномене као што је транснационални исламистички тероризам, који се обично повезује са Ал-Каидом. Наравно, у исламу, као и у другим великим религијама, постоје многе противрјечности. Неке суре Курана говоре о борбености и нетрпељивости муслимана, док друге говоре о њиховој мирољубивости. Међутим, ислам као религиозни и цјелосни поглед на свијет постао је главна препрека спровођењу диктаторске политике свјетског империјализма САД.
Само повратак изворном “чистом исламу” може спасити муслиманске народе, њихов идентитет и духовне вриједности од разорног сатанског утицаја покварене и неморалне западне цивилизације.

Западни медији сликају лажну и пристрасну слику, приказујући муслимане у негативном свјетлу, приказујући исламски закон као “недосљедан људским правима”, а исламску религију као учење о насиљу које подстиче терористичко размишљање. Друга тактичка техника у исламофобији јесте покушај да се западна култура и цивилизација упореде са исламском. Запад, у својој отровној пропаганди, представља ислам као “религију стагнације, супротстављену напретку и развоју, а истовремено либералну демократију као културу и мишљење развијеног модерног друштва.

Стратегија


Ислам за модерно западно човјечанство представља проблем који оно не може разумјети, схватити или савладати. Овај свијет се идеолошки не уклапа у слику свијета савременог западног интелектуалца, стручњака, политичара. Не уклапа се у садашњу политику униполарног свијета, не уклапа се чак ни у концепт “трећег свијета”. У посљедњих 15 година западне елите видјеле су у исламу не само спољашњег непријатеља који пријети либералној западној демократији, већ и унутрашњег непријатеља. Овоме се додаје и страх од растућег темпа ширења муслиманске вјере у свијету.

Једна од главних мотивација Запада да разбукта исламофобију јесте жеља да се оправда потреба за војним присуством западних сила на Блиском истоку, да се осигура безбједност појединих марионетских савезника у региону и да се посије сјеме подјеле између арапских држава. Американци, да би задржали своју војну, економску и технолошку супериорност у свијету, настављају да шире талас “глобализације” и на основу чега, се непрестано мијешају у унутрашње послове других држава и шире своје војне базе у различитим дијеловима свијета. Разлоге за стални амерички интервенционизам у најудаљенијим дијеловима свијета требало би тражити у преовладавајућем комплексу хегемоније и самовоље у односу према различитим проблемима међународне политике.

Главни циљ колективног Запада у распиривању исламофобије јесте то да код западних народа направи одвратну слику исламске религије. Западни теоретичари и политичари, првенствено у Америци, аутоматски изједначавају исламизам или исламски фундаментализам са тероризмом. Користећи ово тумачење, Сједињене Државе представљају Блиски исток, као “расадиште и родно мјесто међународног тероризма”. Под кринком парола о борби против терориста западне силе, укључујући и употребу војне силе, покушавају да манипулишу и трансформишу исламске заједнице у друштвено-политичком смислу како би лакше спровеле вјерске реформе у исламу.

Непријатељски напади и оптужбе америчких власти на рачун ислама учинили су америчку политику према муслиманима посљедњих деценија, прије свега послије терористичких напада у Њујорку и Вашингтону 11. септембра 2001. године, изузетно дискриминаторном.

Занимљиво је да је једно од главних инструмената Запада у борби против исламских учења замјена оригиналног ислама “америчким исламом”. Другим ријечима речено, Американци покушавају да створе нову религију, споља сличну исламу, али другачију у суштини. Према мишљењу америчког неоконзервативца Дениса Пајпса, “крајњи циљ рата против тероризма требало би да буде модернизација ислама”. Према Пајпсу, САД могу да обезбиједе стабилност и безбједност у свијету само у условима када у свијету преовлада “модернизовани” (тј. амерички) ислам. Према овом стратегу, исламски систем који преовлађује у Босни и Херцеговини може послужити као модел за такав ислам. Модернизација ислама на “амерички начин” постала је својеобразна стратегија усмјерена на подривање високог ауторитета исламских религиозних начела и стављање исламских политичких и интелектуалних елита у функцију америчких неоколонијалних.

Source: https://borba.me/modernizacija-islama-na-americki-nacin/

25. март 2024. 

 

auteur d'avatar

À propos de Центар за геостратешке студије

Centre pour les études géostratégiques est une organisation non-gouvernementale et à but non lucratif de l'association, fondée à Belgrade à l'assemblée générale constitutive tenue le 28.02.2014. conformément aux dispositions de l'art.11. et 12. La loi sur les associations ("journal Officiel de la Rs", non.51/09). pour une période de temps indéterminée, afin d'atteindre les objectifs fixés dans le domaine de la recherche scientifique, des relations géostratégiques et la préparation de documents stratégiques, de l'analyse et de la recherche. L'association développe et soutient des projets et des activités visant à l'etat et aux intérêts nationaux de la Serbie, a le statut d'une personne morale et qu'il est inscrit dans le registre conformément à la loi. La mission du Centre d'études géostratégiques est: "nous sommes la construction de l'avenir, parce que la Serbie mérite: les valeurs que nous représentons sont établies par le biais de notre histoire, de la culture et de la tradition. Nous croyons que sans passé il n'y a pas d'avenir. Pour cette raison, afin de construire l'avenir, nous devons connaître notre passé et à chérir nos traditions. Les vraies valeurs sont toujours mis à la terre, et l'avenir ne peut être construit dans une bonne direction, sans que de la fondation. Dans un moment de perturbations sur les changements géopolitiques, il est essentiel de faire les bons choix et prendre les bonnes décisions. De laisser aller de toutes imposées et déformé les idées et artificielle des pulsions. Nous croyons fermement que la Serbie a suffisamment de qualité et de potentiel afin de déterminer son propre avenir, peu importe les menaces et les limites. Nous nous engageons à la position serbe et le droit de décider de notre avenir, en gardant à l'esprit le fait que, historiquement, il ya eu de nombreux défis, les menaces et les dangers, que nous avons surmonté. “ Vision: le Centre d'études géostratégiques aspire à devenir l'une des plus importantes organisations mondiales dans le domaine de la géopolitique. Il veut aussi devenir une marque locale. Nous allons essayer d'intéresser le public à la Serbie dans les questions internationales et de rassembler tous ceux qui s'intéressent à la protection de l'état et des intérêts nationaux, le renforcement de la souveraineté, de la préservation de l'intégrité territoriale, la préservation des valeurs traditionnelles, le renforcement des institutions et de l'état de droit. Nous allons agir dans le sens de trouver des personnes partageant les mêmes idées, à la fois en interne et dans le monde public. Nous mettrons l'accent sur la coopération régionale et la mise en réseau des organisations non gouvernementales, à la fois au niveau régional et international. Nous allons lancer des projets au niveau international pour soutenir le repositionnement de la Serbie et de la préservation de l'intégrité territoriale. En coopération avec les médias, nous allons mettre en œuvre des projets qui mettent l'accent sur ces objectifs. Nous allons organiser l'éducation du public intéressé par des conférences, des tables rondes et des séminaires. Nous allons essayer de trouver un modèle pour le développement de l'organisation qui permettrait le financement des activités du Centre. Construire ensemble notre avenir: Si vous êtes intéressés à collaborer avec nous, ou pour aider le travail du Centre d'études géostratégiques, veuillez nous contacter par e-mail: center@geostrategy.rs

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *