Geopolitics and politics

Михаил Кучерјави: Руски свет, шта даље?

Преносимо из часописа persona-strany.ru

Пише: М. М. Кучерјави, генерал-потпуковник, доктор политичких наука, државни саветник Руске Федерације 1. класе, од децембра 2017. до јануара 2019. – вицегубернатор Санкт Петербурга

Награде: Орден за војне заслуге и медаља „За војне заслуге“

Фото: Михаил Кучерјави

Руски свет је формирани глобални културни и цивилизацијски феномен који обједињује народе и територије на основу вековних традиција поштовања и очувања руске културе, владања руским језиком и препознавања сопствене припадности Русији.

Територија руског света почиње у Руској Федерацији и иде далеко иза њених граница, пружајући се не само на постсојетски простор, већ и на друге земаље света у којима живе милиони људи посвећених Русији.

Већ је постало очигледно да су институције и организације настале после Другог светског рата, као што су НАТО, СТО, ЕУ, Савет Европе, а данас, можда и УН, као и друге, постале архаичне, неспособне да одговоре на нове изазове и нова правила међународне политике, водећи рачуна о интересима целокупне светске заједнице.

Данас цео свет са напетошћу посматра развој догађаја у току руског извођења специјалне војне операције (СВО) у Украјини са циљем њене демилитаризације и денацификације.

По мом мишљењу, СВО је усмерена против етаблираниог у међународној арени диктата САД и западних земаља са циљем спречавање даљег разарања руског света.

Специјална војна операција почела је у контексту дугогодишњег рата против Русије у свим областима: политичкој, економској, информативној, идеолошкој, социјалној, дипломатској итд. САД и земље НАТО-а су се дуго припремале територију Украјине као одскочну даску за напад на Русију, засићујући је огромном количином свих врста модерног наоружања, укључујући могућност стварања такозваног „прљавог“ нуклеарног оружја, развијањем мреже лабораторија за истраживање и стварање биолошког оружја.

У блиској будућности спремали су се да нанесу огромну штету Руској Федерацији, користећи територију Украјине као креирани театар војних операција. Тако су САД заједно са земљама ЕУ спремале још једну прерасподелу света, где је улога жртве додељена Русији.

Успешна демилитаризација земље подразумева преузимање контроле над њеним главним административним и индустријским центрима, демобилизација оружаних снага, преоријентација или ликвидација војне индустрије како би се искључило обнављање и поновно наоружавање војске.

Денацификација у овом случају подразумевава потпуну ликвидацију нацистичке украјинске државе, стварање и подршка проруских извршних, законодавних и судских власти на свим нивоима, искључење било каквих дејстава која имају за циљ приближавања западу и инсталацију русофобске идеологије.

Оба ова циља подразумевају не само контролу над највећим украјинским градовима, већ и над територијом земље са затварањем граница са западним државама.

Не чекајући завршетак вруће фазе СТО, неопходно је приступити стварању нових војно-политичких организација прелазног периода на ослобођеним територијама. Ако се не испуни овај задатак, као резултат на власт у ослобођеним градовима и селима могу доћи више националистички и русофобно настројених елеменати, него сада.

Фото: Структура власти

Предлажем следећу опцију за организовање управљања ослобођеним током СВО територија за прелазни период (3–5 година).

За решавање вишеструких и вишеслојних задатака како би се обезбедио опстанак читавог комплекса мера на ослобођеним територијама, предлаже се организација система управљања, обједињеног јединственим државним стратешким програмом у трајању од 7–10 година, узимајући у обзир прелазни период (3–5 година).

У ту сврху се предлаже формирање Државне комисије за развој ослобођених територија на савезном нивоу (у даљем тексту Комисија) којим председава први заменик председника Владе Руске Федерације (могуће је увођење посебне позиције председника Државне комисије у рангу првог заменика председника Владе Руске Федерације одлуком председника Руске Федерације).

У циљу непосредног организовања целокупног одрживог система на ослобођеним територијама, Комисија треба да у ранг овлашћених лица укључи високостручне функционере лојалне Русији у рангу представника председника Руске Федерације – заменика председника Владе Руске Федерације. Стални рад ових функционера мора бити обезбеђен одговарајућим апаратима (администрацијом) са њиховим сталним смештајем на ослобођеној територији.

Именовати за начелнике војно-политичких управа у регионалним и окружним центрима, насељима, селима грађане Руске Федерације са искуством у локалним административним и привредним активностима. У регионалним центрима за прелазни период могуће је увођење функције генералног гувернера. У свим насељима, од регионалног центра до села, у прелазном периоду створити одговарајуће команде војне полиције Руске Федерације.

Предвидети стварање у регионима и окрузима релевантних структура војног тужилаштва Руске Федерације, војних судова Руске Федерације и Истражних комитета РФ прелазног периода.

Опште руковођење и одговорност за резултате рада успостављених структура лежи на руководиоцима војно-политичке управе прелазног периода на свим нивоима.

Предлаже се да се на ослобођеним територијама по завршетку СВО формирају три територијална округа прелазног периода. Две призната од стране Руске Федерације републике, Доњецка Народна Република (у даљем тексту – ДНР) и Луганска Народна Република (у даљем тексту – ЛНР) остварују егзистенцију ван оквира транзиционог периода.

Фото: Територијална организација ослобођених подручја

Западни територијални округ (у даљем тексту ЗТО), који се састоји од 8 области: Волинска, Закарпатска, Ивано-Франковска, Лавовска, Ровењска, Тернопољска, Хмељницка, Черновачка. Окружни центар ЗТО – град Хмељницки.

Централни територијални округ (у даљем тексту – ЦТО) који се састоји од 8 области: Виничка, Житомирска, Кијевска, Полтавска, Сумска, Харковска, Черкаска, Черниговска. Окружни центар ЦТО – град Кијев.

Југоисточни територијални округ (у даљем тексту ЈИТО) који се састоји од 6 области: Дњепропетровска, Запорошка, Кировоградска, Николајевска, Одеска, Херсонеска. Окружни центар ЈИТО – град Дњепар.

Признате од стране Руске Федерације републике: ДНР (главни град – град Доњецк), ЛНР (главни град – град Луганск).

Комисија треба да има и прве заменике савезних министарстава и савезних служби на челу посебно формираних радних група ових ресора. У рад Комисије могу бити укључени руководиоци радних група државних корпорација, посланици Државне думе Федералне скупштине Руске Федерације, сенатори Савета Федерације Федералне скупштине Руске Федерације, представници Генералног тужилаштва Руске Федерације, Истражног комитета Руске Федерације, Врховног суда Руске Федерације, друштвених организација, представници Руске православне цркве.

Наредбом Владе Руске Федерације, предлаже се, у циљу пружања патронатске помоћи, да се региони ослобођених територија додељују субјектима Руске Федерације на прелазни период.

У циљу координације деловања и обједињавања напора свих савезних органа за спровођење стратешког руковођења Оружаним снагама Руске Федерације за период специјалне војне операције, формирати Штаб врховне команде као ванредни орган највише војне управе којим председава председник Руске Федерације. – Врховни командант.

Чланови штаба Врховне команде могу бити: председник Владе Руске Федерације, председник Државне думе Руске Федерације (по посебној одредби), председник Савета Федерације Федералне скупштине Руске Федерације (по посебној одредби), министар одбране Руске Федерације – заменик председавајућег Штаба Врховне команде, директор Федералне службе безбедности Руске Федерације, директор Спољнообавештајне службе Руске Федерације, директор Федералне службе обезбеђења Руске Федерације, министар унутрашњих послова Руске Федерације, министар за цивилну одбрану, ванредне ситуације и отклањања последица елементарних непогода Руске Федерације, директор Федералне службе трупа Националне гарде Руске Федерације, начелник Генералштаба Оружаних снага Руске Федерације.

Радно тело Штаба Врховне команде је Генералштаб Оружаних снага Руске Федерације. Одлуке Штаба Врховне команде обавезујуће су за органе власти Руске Федерације на свим нивоима. Ови предлози захтевају детаљну студију након њихове координације и одобрења у надлежним органима и структурама Руске Федерације.

30. јул 2022. 

author-avatar

About Центар за геостратешке студије

Center for geostrategic studies is a non-governmental and non-profit association, founded in Belgrade at the founding assembly held on 28.02.2014. in accordance with the provisions of art.11. and 12. Law on associations ("Official Gazette of Rs", no.51/09). for an indefinite period of time, in order to achieve the goals in the field of scientific research of geostrategic relations and preparation of strategic documents, analysis and research. The association develops and supports projects and activities aimed at the state and national interests of Serbia, has the status of a legal entity and is registered in the register in accordance with the law. The mission of the Center for geostrategic studies is: "we are building the future, because Serbia deserves it: the values we represent are established through our history, culture and tradition. We believe that without the past there is no future. For this reason, in order to build the future, we must know our past and cherish our traditions. True values are always grounded, and the future cannot be built in a good direction without that foundation. In a time of disruptive geopolitical change, it is crucial to make wise choices and make the right decisions. Let go of all imposed and distorted ideas and artificial urges. We firmly believe that Serbia has enough quality and potential to determine its own future, regardless of threats and limitations. We are committed to the Serbian position and the right to decide our own future, bearing in mind the fact that historically there have been many challenges, threats and dangers that we have overcome. “ Vision: the Center for geostrategic studies aspires to become one of the world's leading organizations in the field of geopolitics. He also wants to become a local brand. We will try to interest the public in Serbia in international topics and gather all those interested in protecting state and national interests, strengthening sovereignty, preserving territorial integrity, preserving traditional values, strengthening institutions and the rule of law. We will act in the direction of finding like-minded people, both in the domestic and in the world public. We will focus on regional cooperation and networking of related NGOs, both at the regional and international level. We will launch projects at the international level to support the repositioning of Serbia and the preservation of territorial integrity. In cooperation with media houses, we will implement projects that are focused on these goals. We will organize education of interested public through conferences, round tables and seminars. We will try to find a model for the development of the organization that would enable the financing of the activities of the Center. Build a future together: If you are interested in cooperating with us, or to help the work of the Center for geostrategic studies, please contact us by e-mail: center@geostrategy.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *