地缘政治而政治

Милош Здравковић: Војна суперсила Русија, којој је доста малтретирања САД/НАТО-а, сада диктира услове новог аранжмана

Пише: Милош Здравковић

Односи Русије и САД дефинитивно су дошли до колапса након бескрајне серије љубазних „црвених“ упозорења која су долазила из Москве. Војна суперсила, Русија, којој је доста малтретирања САД/НАТО-а, сада диктира услове новог аранжмана.

„Потребне су нам дугорочне правно обавезујуће гаранције чак и ако знамо да им се не може веровати, јер се САД често повлаче из споразума који им постају незанимљиви. Али то је нешто, а не само вербална уверавања.“

Долазећи директно од председника Путина, звучало је као гром из ведра неба. Путин је још једном морао да прецизира да Русија тражи „недељиву, правичну безбедност“ принцип успостављен од Хелсинкија 1975. иако је свима јасно да он више не види САД као поузданог „партнера“, ту дипломатску лепоту коју је Империја толико унизила од краја СССР-а.

Одломак о „често повлачењу из споразума” лако се може назвати Вашингтоном 2002. године под Бушом млађим који се повукао из споразума о АБМ потписаним између САД и СССР-а 1972. Или би се могао назвати као САД под Трампом који је уништио такозвани нуклеарни споразум потписан са Ираном и био је  гарантован од стране УН. Преседана има много.

Путин је још једном показао источњачко стрпљење тако карактеристично за министра спољних послова Сергеја Лаврова. Објашњавајући очигледно не само руској, већ и глобалној публици. Глобални југ може лако да разуме ову референцу; „Када се мешају међународно право и Повеља УН, они [САД] све то проглашавају застарелим и непотребним“.

Раније је заменик министра спољних послова Александар Грушко био неуобичајено асертиван, не остављајући ништа машти. „Само јасно стављамо до знања да смо спремни да разговарамо о преласку са војног или војно-техничког сценарија на политички процес који ће ојачати безбедност свих земаља на простору ОЕБС-а, евроатлантског и Евроазијског региона. Ако то не успе, ми смо им (НАТО) сигнализирали да ћемо такође прећи на стварање контрапретњи, али ће тада бити касно да нас питају зашто смо донели ове одлуке и зашто смо применили ове системе“. Извор : www.strategic-culture.org

Дакле, на крају се своди на то да се Европљани суочавају са перспективом да се континент претвори у поље војне конфронтације. То ће бити неизбежна последица „одлуке“ НАТО-а заправо донете у Вашингтону. Узгред, све могуће, будуће „контрапретње“ биће координиране између Русије и Кине.

Свако разумно биће од атлантистичких обала до евроазијских степа до сада зна садржај руских нацрта споразума о безбедносним гаранцијама представљених Американцима, како је детаљно објаснио заменик министра спољних послова Сергеј Рјабков.

Кључне одредбе укључују изостанак даљег ширења НАТО-а, нема уласка у Украјину; нема НАТО смицалица у Украјини, Источној Европи, Закавказју и Централној Азији, Русија и НАТО се слажу да неће распоређивати ракете средњег и кратког домета у областима одакле могу да погоде територију једна друге и Савет НАТО-Русија активно укључен у решавање спорова.

Министарство спољних послова Русије је опширно поновило да су Американци добили детаљна објашњења логике руског приступа, тако да је лопта у дворишту Вашингтона.

Па, чинило се да је саветник за националну безбедност Џејк Саливан испрва то погодио, када је у записнику признао да Путин можда неће желети да нападне/уништи Украјину.

Затим се чуло да ће се Американци ове недеље вратити у Москву са сопственим конкретним безбедносним предлозима, након што су де факто написали сценарио за своје НАТО миљенике, који је на спектакуларно осредњи начин увек преносио генерални секретар Јенс Столтенберг.

Украјински наратив се није променио ни за милиметар. Оштре мере, економске и финансијске природе, остају у плану ако се Русија укључи у даљу  (како они тврде) агресију у Украјини.

Москва се није преварила. Рјабков је још једном морао да прецизира да су руски предлози били на билатералној основи. У преводу, разговарамо само са онима који имају моћ одлучивања, а не са слугама. Укључивање других земаља, рекао је Рјабков, „ће их лишити њиховог значења“.

Одговор НАТО-а је од самог почетка био предвидљиво очигледан. Русија спроводи „значајно, ничим изазвано и неоправдано” војно јачање дуж своје границе са Украјином и износи „лажне тврдње о украјинским и НАТО провокацијама”. Izvor : www.strategic-culture.org

То је још једном показало поенту да је монументално губљење времена разговарати са чиновницима типа Столтенберг, за које ће се ширење НАТО-а наставити, свиђало се то Русији или не.

У ствари, свиђало се то америчким и НАТО функционерима или не, оно што се заиста дешава у реалполитик царству је да Русија диктира нове услове са позиције моћи. Укратко, нову игру можете научити у граду на миран начин, укључујући цивилизовани дијалог, или ћете научити на тежи начин кроз дијалог са господином Искандром, господином Калибром, господином Кинжалом и господином Цирконом (оружје уведено у употребу у задње две године).

Непроцењиви Global reserach је већ годинама опширно анализирао све детаље огромне војне доминације Русије, хиперсоничне и друге, широм европског простора, као и страшне последице ако амерички и НАТО приврженици одлуче да желе да наставе да се праве глуви, да не виде и не чују шта се у реалном свету око њих дешава .

Global reserach је такође приметио да Русија разуме разлаз са Западом и да је спремна да преузме све последице, укључујући, већ опадајуће, смањење трговине, па чак и смањење испоруке угљоводоника у ЕУ (што упркос свим санкцијама, покушајима владе у Вашингтону ипак још увек није дошло на дневни ред).

Ту се цела игра око безбедносних гаранција укршта са кључним улогом новоизграђених гасовода и терминала за извоз угљоводоника на пацифичко и азијско тржиште. Да сумирамо све, неко “ко пушта воду у Кремљу” има могућност да јавно каже, изађите из „Северног тока 2“, уђите у „Снага Сибира 2“.

Дакле, хајде да поново погледамо зашто претећа енергетска катастрофа у ЕУ не тера никога у Русији да изгуби сан.

Један од најважнијих закључака недавне стратешке видео конференције Путин – Си била је непосредна будућност „Снаге Сибира 2“, која ће се провући широм Монголије и испоручивати Кини до 50 милијарди кубних метара природног гаса годишње.

Тако да није било случајно што је Путин примио монголског председника у Кремљу, дан након што је разговарао са Сијем, да разговарају о „Моћи Сибира 2“. Кључни параметри гасовода су већ постављени, студија изводљивости ће бити завршена почетком 2022. године, а договор, без подешавања цена у последњем тренутку је практично већ постигнут.

„Снага Сибира 2“ прати 2.200 км дугу „Снагу Сибира 1“, која је покренута 2019. од источног Сибира до северне Кине и која је у фокусу уговора вредног 400 милијарди долара између Гаспрома и кинеске ЦНПЦ. Пуни капацитет „Снага Сибира 1“ биће достигнут 2025. године, када ће испоручивати 38 милијарди кубних метара гаса годишње за кинеске потрошаче, а гасовод ће бити у могућности да на Пацифик пренесе читавих 63 милијарде кубика гаса на годишњем нивоу.

„Снага Сибира 2“, много већа операција, планирана је годинама уназад, али је било тешко постићи консензус по много питања. Траса/рута, цена, могућност извоза на Пацифички регион… Гаспром је желео Западни Сибир у Синђанг преко планина Алтаја. Кинези су желели транзит преко Монголије право у централну Кину. Кинези су добили руту која им више одговара, Руси могућност да гасоводима „Снага Сибира 1“ и „2“ тргују и са другим државама. Изградња би требало да почне 2024. године.

Ово је велика геоекономска промена у игри, потпуно у складу са све софистициранијим руским и кинеским стратешким партнерством. Али то је такође изузетно важно геополитички (запамтите Сија: Кина подржава „кључне интересе“ Русије).Извор : www.globalresearch.nz

Гас за „Снагу Сибира 2“ долазиће са истих поља која тренутно снабдевају тржиште ЕУ. Какве год луде измишљотине које Европска комисија  и нова немачка влада  могу да примене на одуговлачење рада „Северног тока 2“, главни фокус Гаспрома биће Кина. Капацитети оба директна гасовода ка Немачкој су 110 милијарди кубика, ка Кини 113 !!!

За „Гаспром“ није важно што Кина као купац у блиској будућности неће у потпуности заменити цело тржиште ЕУ (на тржиште ЕУ Русија на годишњем нивоу извезе око 200 милијарди кубика гаса, наравно не само руског већ и гас купљен у Средњој Азији. Оно што је битно је стабилан пословни ток и одсуство инфантилног политикантства. За Кину је оно што је важно додатно, загарантовано копнено снабдевање које јача њену стратегију „бежања из Малаке“ тј. могућност, у случају да Хладни рат 2 постане врућ, да америчка морнарица на крају блокира поморску испоруку извора енергије преко југоисточне Азије до Кине .

Пекинг је, наравно, посвуда када је у питању куповина руског природног гаса. Кинези имају 30% удела у Новатековом пројекту Јамал од 27 милијарди долара и 20% у пројекту Арктик од 21 милијарду долара. А руски пројекти Јамал те Арктик, требају да до 2030 преузму 25 % светског тржишта течног нафтног гаса.

Дакле, добродошли у 2022. и нову реалполитичку велику игру са високим улозима.

Америчка елита била је усплахирена идејом играња Русије против Кине, те кинеско – немачког рата, али се то није догодило. Са председником Сијем у Пекингу до тога и не може да дође. Оно што сада плаши стратеге са оне стране Атлантика је изнуђено савезништво Немачке и Русије (како се управо недавно догодило на релацији Москва – Пекинг).

А то води до „мистерије“ унутар енигме читавог украјинског питања. Ратовати до последњег Украјинца и искористити Украјину је да бисте ЕУ натерали да се удаљи од руских природних ресурса.

Русија је ипак цео процес окренула наглавачке. Као енергетска суперсила, уместо унутрашње кородиране ЕУ коју диктира НАТО, Русија ће се углавном фокусирати на своје азијске купце.

Паралелно, војна суперсила Русија, којој је доста силеџијства САД/НАТО-а, сада диктира услове новог аранжмана. Лавров је  потврдио прву рунду  разговора Русија-САД. Разговори о безбедносним гаранцијама биће одржани почетком 2022. године.

Да ли су то ултиматуми? Јесу, иако се Руси труде да то прикажу другачије, отприлике како је Запад деценијама уназад објашњавао своје ставове. Руски ће наратив бити обојен чињеницом да су руски грађани у блиској прошлости били преварени, опљачкани, понижени И осиромашени те да Русија, генерације које долазе садашњим доносиоцима одлука наставак такве политике никада неће да дозволе. Лавров ће само хладно да изјави отприлике следеће…. Имамо одговоран однос према сопственој безбедности и безбедности других. Поента није у томе да смо поставили ултиматум, уопште, већ да се озбиљност нашег упозорења не сме потценити.

19. јануар 2022. 

 

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注