科学和社会

Иван Поповић: Хришћанство данас – вера у паду или у поновном оживљавању

Пише: Иван Поповић

Прво питање које се намеће само по себи је зашто данас уопште говорити о религији, посебно о хришћанству које изумире на Западу. Одговор је да је ово питање веома важно јер се тиче верника. И упркос њиховом рационализму, на овај или онај начин има их још много. И додатно, како ти вјерници све више уводе религију у јавни простор, политика све више постаје на неки начин „слуга“ те религије. Тако религија постаје важнија од политике. На крају, важно је говорити о хришћанској вери јер смо данас суочени са сусретом са исламом, свиђало се то нама или не. Посебно у Европи.

Шта је са данашњим хришћанством? Чак и у Америци, вероватно јединој секуларној земљи са великом доминацијом религије у јавном простору, колико год то парадоксално звучало, а углавном у Европи хришћани напуштају хришћанство. Зарад друге вере или филозофије.

Данас трећина евангелиста хришћана у Америци не верује да је Исус Бог, већ пре свега велики учитељ. У Европи људи који су посебно заинтересовани за религију, а има их све више, прелазе у друге религије јер не разумеју концепт Тројства и зато што им се њихове цркве, посебно Католичка, гаде. И у праву су. Разлог опадања је тај што ми хришћани нисмо подучени својој вери. Јевреји и муслимани врло добро познају своју веру, па чак и добро познају одређене елементе хришћанства, тако да могу да расправљају са хришћанским теолозима. Ми хришћани, и срамота је рећи да то не знају ни хришћански теолози нити се труде да то науче. Мартин Лутер би се данас окренуо у гробу када би сазнао у шта се хришћанство претворило. Други разлог је тај што теолози не знају како да објасне Тројство. Колико је тешко рећи да је Бог један, али се манифестује у три особе, па да поједноставимо, зашто рећи људима да је то једно биће у три особе, када то нико ко нема теолошко и филозофско знање не може разумети? Тако се људи избацују из цркве.

Други разлог опадања је то што католици с правом више не желе бити католици. Идолопоклонство Католичке цркве, злостављање деце, целибат који је потпуно супротан Исусовом учењу, учешће католика у холокаусту и слично заправо овим бившим католицима даје толико права да би они који су још увек део те Цркве требали да се запитају шта није у реду са њима.

О православљу је још давно све рекао Толстој кога су избацили, али ипак православље, повучено из света, окренуто мистицизму не може да буде прави представник хришћанства данас у пуном смислу те речи, баш ради те искључености из света. Могуће и зато јер на Западу није толико активно. Али што је са протестантизмом? Узмимо онај „ортодоксни“ протестантизам, например Евангелистичку цркву, не некакве „цркве“ које допуштају хомосексуализам и сличне настраности. Мартин Лутер је био зачетник те цркве. Она је најјача у Немачкој, а опет данашње школовање протестантских теолога све своди на то да ни евангелисти не уче у потпуности о вери Зато би они барем морали да се врате изворима, што је и сам Лутер учинио. 

Међутим, није све тако црно. Постоји много могућности које могу приказати хришћанство онаквим какво заиста јесте. Када појам Тројства постане јасан хришћанину, он се мора посветити двема другим стварима. Прво, потребно је познавати своју браћу и сестре у јудаизму и исламу. Мора се проучавати и Тора (Танакх) и Куран. То је гаранција братства. Друго, посебно у сусрету са муслиманима, потребно је знати објаснити зашто је Исус Бог. Јеванђеље није Божји диктат човечанству, као што је случај са Тором или Кураном. Исус је Реч Божија, а јеванђеља су само ретроактивни записи онога што му се догодило. Исус је стога оно што је (Реч Божија) Куран у исламу.

Према томе, хришћанин који је у расправи са муслиманом који има своју верску сврху (муслиман), а то је да што пре овај пређе на ислам, мора знати да изнесе горе наведене ствари. Слично, мора бити у стању да објасни да Бог није нужно писар који је објавио књигу о себи и изричито говорио о себи, али мора схватити да је највећа одлика Бога Његова понизност, због чега се открио у Христу. Некоме је то богохулно, али на крају није нимало невероватно. Зато Еванђеље по Јовану, када спомиње Исусову реч Томи: „Ко је видео мене, видео је Оца“, употпуњује одговор на питање да ли је Исус Бог.

Стога су ово, укратко, напомене које дају позитивну конотацију хришћанске будућности. Али да бисмо дошли до исправног преношења вере, заиста морамо да се посветимо исправном учењу наше вере, што заиста не знам да ли данас много хришћана чини, али и не смемо затварати очи пред свим хришћанским традицијама, јер свако има нешто да нас научи. Али остајући верни Јеванђељу и својој традицији. Исто важи и за друге религије.

31. јул 2021.

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注