地缘政治而政治

Немачки посланик: ЕУ је бирократско чудовиште са комунистичким одликама

Интервју Драгане Трифковић са немачким послаником Улрихом Емеом

– Поштовани г. Еме, ви сте посланик Бундестага опозиционе партије Алтернатива за Немачку. То је партија која последњих година добија све већу подршку бирачког тела у Немачкој, које је незадовољно политиком владајућих структура. Са каквим проблемима се сусреће немачко друштво и шта је то што их опредељује да своје поверење дају опозицији? С друге стране, шта је то што ви као опозициони политичар највише замерате властима?

Годинама већ посматрамо у Немачкој злоупотребе права од стране сваке власти. Ова кршења права почела су са спашавањем Грчке 2010. године. У Лисабонском споразуму ЕУ прописано је да међународна заједница није одговорна за дугове земаља чланица. Због хитних зајмова Грчкој, Лисабонски споразум је прекинут уз помоћ немачке владе. Али то није било довољно. Одлуком  2015. године да отвори границе за избеглице, канцеларка Ангела Меркел прекршила је важеће прописе који се налазе у Шенгенском уговору. Овом одлуком, скоро 2 милиона миграната похрлило је у Немачку у потрази за благодетима нашег друштвеног система. То углавном нису биле избеглице, што су медији покушали да сакрију од немачког становништва. Овај прилив је повезан са значајним порастом криминала. Расположење становништва се од 2015. године  променило и од прихватања је прешло на одбацивање имиграције. АФД је једина странка која непрестано указује на постојање проблема и негативних дешавања у немачком друштву од свог оснивања, 2013. године. Од септембра 2017. године сам део групе АФД-а у немачком Бундестагу. Овде можемо као опозиција да натерамо владајуће странке да преузму наше ставове. Свесни смо тога да у кратком року нећемо добити већину за наше властите законодавне промене, али зато увек и стално можемо да указујемо на оно што не ваља.

 

– Сведоци смо тога да је економска криза која је почела 2008. године оставила негативне последице на ЕУ. Та криза још увек није решена, и за сада се не назире када ће бити. Немачка је земља која има најјачу економију у ЕУ и од ње се највише очекује по питању решавања проблема са кризом. С друге стране, највише критика из других чланица ЕУ било је упућено управо Немачкој због начина решавања кризе, односно увођења непопуларних мера штедње. Какве су по вама шансе за економски опоравак ЕУ и да ли ће ЕУ успети да превазиђе економске проблеме? 

Економски проблеми Европске уније резултирали су, између осталог, и због неисправне изградње ЕУР-а Лично, не верујем да можемо да решимо економску и финансијску кризу која се годинама продубљује. Бар не са тренутном конструкцијом Европске заједнице каква је сада. Дозволили смо да једна добра идеја прерасте у бирократско чудовиште са комунистичким особинама. Ако не успемо да реформишемо Европску Унију као што је била Европска заједница 1989. године, а то је била заједница националних држава, ЕУ ће се распасти. То већ видимо у многим европским земљама.

 

Фото: Улрих Еме и Драгана Трифковић надгледају председничке изборе на Криму (лична архива)

– На економску кризу у ЕУ, надовезала се мигрантска криза. Дошло је до историјских миграција са Блиског Истока у Европу. Највећи део миграната је имао за циљ да дође у Немачку, а ваша Влада је то у великој мери одобрила. Како су такве одлуке утицале на Немачку и колико је сада озбиљан проблем са мигрантима у Немачкој? С каквим конкретно проблемима се сусреће немачко друштво у вези са мигрантима и какве мере ви предлажете за решавање тих проблема?

Мигранти долазе у Немачку из многих регија. Са Блиског Истока, држава Магреба, Африке, бивше државе ЗНД, Авганистана и Пакистана. Проблеми су озбиљни. Један од главних проблема је недостатак образовања. Велики део њих је неписмен. Проћи ће много година пре него што ти мигранти постану независни од државне подршке у радном животу. Такође, криминалитет је значајно порастао због доласка миграната. Депортације се тешко спроводе, јер у Немачку може да се уђе без папира, али не може да се изађе без важећих докумената. Средство притиска за Немачку могло би да буде отказивање развојне помоћи државама које не повлаче избеглице. Притисак на мигранте се може постићи променом система азила тако што ће се са новчаних накнада прећи на накнаде у натури. Ако не постоји право на социјалну помоћ, већ само на становање, храну и медицинску негу, пропашће модел имиграције у нашем друштвеном систему. Поред тога, наша држава мора коначно да спроведе депортацију 600.000 људи којима је одбијен захтев за азил.

 – Да ли ће по вама земље Балкана постати чланице ЕУ и како гледате на уцене које је ЕУ испоставила Србији?

ЕУ је зауставила процес укључивања нових чланова до 2025. године. Неизвесно је да ли ће после бити могућ пријем нових чланова због проблема са којима се Унија суочава, као и ставова појединих чланица које верују да су ЕУ потребне озбиљне реформе и да не може да прихвати нове чланове све док не реши своје сопствене проблеме. Са друге стране, балканске земље су се обавезале на  европске интеграције, а сада изгледа да Сједињене Државе чине велики притисак да би се оне што пре прикључиле ЕУ. Главни проблем је тај што су европске интеграције ових земаља повезане са интересима Сједињених Држава (не рачунајући шири контекст америчких интереса у ЕУ), и што је услов за пријем Србије да се одрекне 15% своје територије и признавање незаконитог сепаратистичког Косова. Ниједна нормална земља на свету се не би одрекла своје територије, посебно не због уласка у ЕУ, која се сада налази у јако лошој ситуацији.

Не верујем да ЕУ, оваква какву је знамо данас, има будућност. У све више земаља, тренутно у Италији, незадовољство због ЕУ расте. Државама Вишеградске групе тренутно прети казна ЕУ због њиховог одбијања да прихвате избеглице, чак су им претили да ће укинути субвенције. Из ових разлога, не видим приступање балканских земаља 2025. године у ЕУ. Отцепљивање Косова од Србије био је произвољан чин који би требало исправити.

– Не тако давно смо заједно боравили на Криму где смо посматрали председничке изборе. Какви су ваши утисци са Крима? Да ли сте вашим колегама из Немачке пренели утиске и какве су биле њихове реакције с обзиром на то да је у питању територија чије присједињавање Русији многи оспоравају? Да ли сте у Немачкој имали проблема због тога што сте посетили Крим и како су немачки медији о томе извештавали? У ЕУ се много говори о слободама и правима, али се стиче утисак да њих баш и нема толико?

Посматрање председничких избора на Криму је био за мене велики догађај. Становништво Крима је на овим изборима гласало по други пут на референдуму да остану у Руској Федерацији. Очекивао сам да моја посета изазове реакције барем украјинске стране. То се није догодило. Међутим, обратили су ми се колеге из других странака и питали ме о Русији. Невероватно је то што оптужују Путина да није демократа. И то једног председника који је добио више од 70% гласова свог народа на последњим изборима. Сваки западни председник сања о оваквим изборима. Ако је мерило начин на који се третира опозиција, онда Немачка такође има проблем са демократијом.

 – Како оцењујете немачко руске односе, посебно у светлу санкција које су наметнуте Русији? Да ли немачки привредници трпе због тих санкција, и да ли су оне у вашем интересу? Ипак и поред санкција Немачка са Русијом реализује енергетски пројекат Северни ток 2. Да ли ће он допринети чвршћем повезивању Немачке и Русије и како видите перспективу даље узајамне сарадње? Да ли ће режим санкција остати још дуго на снази или постоји шанса да се ситуација поправи? 

Мислим да је тренутна ситуација изузетно критична. Да бисмо проценили стање, морамо да погледамо геополитичку ситуацију. Руски савезник Асад је и даље на власти у Сирији, и чак је уз помоћ Русије успео да победи побуњенике. Председник Сједињених Држава недвосмислено је прекинуо нуклеарни споразум са Ираном, другим савезником Русије, иако је Међународна агенција за атомску енергију потврдила да Иран поштује уговор. Немачко-руски односи су озбиљно погођени санкцијама које су везане за Крим, али и тензијама између НАТО и Русије на источној граници ЕУ. Притисак европских партнера на Немачку у вези са Северним током 2 је огроман. Моја странка је посвећена нормализацији односа са Русијом како би се олакшала ситуација у Европи. Представници међународне заједнице, који су заинтересовани за мир у Европи и за добре односе са Русијом, морају одмах да се приберу и да зауставе ратне хушкаче.

 

23. Септембар 2019.

 

Превод са немачког: 斯韦特兰娜Maksović

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注