科学和社会

Невладине организације као фактор унутрашњег разарања државе

"Тиранија је навика која прелази у потребу“
Фјодор Достојевски

Борба за политичке и економске интересе западних земаља, данас се назива борбом за “демократију, људска права и слободу”. Агресија на друге суверене државе, назива се “хуманитарном интервенцијом” и она је утемељена традиционалном тежњом Запада за “демократијом”, која сеже још из доба колонијализма.

У данашње неоколонијалистичко време, политички је некоректно употребљавати  прецизне изразе,  јер је политички “оправдано” штитити интересе империјалиста. У том циљу установљени су двоструки стандарди, који чине суштину стратегије спољне политике западних земаља. Један од главних ослонаца такве политике су тзв. невладине организације (НВО), које финансирају њихове владе. Сам назив је у потпуном складу са заменом теза и доктрином “политичке коректности”. Уз њих велику улогу имају и “независни” тј “слободни” медији, осмишљени да помогну у насилном увођењу “демократије” (1).

Изневерена очекивања

Након престанка хладног рата, распадом СССР-а, НВО су одиграле значајну улогу у смени режима у источној Европи. Такозване демократске револуције, одиграле су се по истом сценарију. Запад је режиме источне Европе окарактерисао као диктаторске, ауторитарне и апсолутистичке.

Прозападно оријентисане НВО и медији, које је Запад претходно финансирао и обучавао, покретали су протесте против режима. Овим протестима би се придружила и опозиција. Основни циљ западних сила, био је да на тај начин спроведу унутрашње политичке промене у земљама источне Европе, у складу са сопственим интересима. У већини случајева су остварени такви планови, међутим те промене нису довеле до демократизације друштва и побољшања материјалног положаја грађана (2).

Србија је један од примера инсцениране промене власти, која је донела бољитак само одређеним прозападно оријентисаним политичким структурама  окупљеним око заједничког пројекта (укључујући и НВО активисте, друштвено-политичке раднике у медијима, самозване аналитичаре, експерте и сл.). Вођени личним интересима, они су омогућили инсталацију западне “демократије”, заправо, политички “некоректним” речником, омогућили су спровођење политичких и економских интереса Запада.

Како су интереси Запада у супротности са интересима Србије, они су тиме деловали против националних и државних интереса (3). Та несагласност између њихових и наших интереса је најпре уочљива по питању суверенитета и територијалног интегритета земље, а затим и по кључним економским питањима.

Руско искуство

Руска Федерација је такође, након распада СССР-а имала власт која је одговарала Западу, и то је период у коме почиње несумњива хегемонија западних сила.

Транзиција Русије, остаће упамћена по великој пљачки земље, спроведеној кроз приватизацију државне имовине. Руски тајкуни су за време владавине Бориса Јељцина постали власници великих компанија, до тада државних предузећа, која су пословала са минералним сировинама (нафта, гас, метал). Велики део тог новца, потом је изнет из Русије, док су неки руски олигарси, нашли уточиште у западним земљама.

Доласком Владимира Путина на власт, 2000. године, државна политика се преоријентисала и базирала на очувању националних и државних интереса. Русија започиње свој економски и војни успон, који и даље траје, и враћа се на светску сцену као озбиљна сила. Природни ресурси су углавном поново у власништву државе.

Међутим, оваква промена не одговара интересима западне “демократије”, тако да Владимир Путин постаје једна од главних препрека у остваривању њихових интереса. То је повод за вођење пропагандног рата против њега, уз мобилизацију НВО активиста и појединих опозиционара.

Након председничких избора и повратка Путина на место председника, Русија је осигурала политичку стабилност и континуитет у реформама.

Путинова убедљива победа са освојених 64 % гласова, била је повод за оштру и бесмислену критику у западним медијима (4). Критика је упућена од оних који не би могли да постигну ни половину сличног резултата у матичним земљама. Како нису могли да оспоре регуларност председничких избора, с обзиром на број присутних посматрача и чињеницу да су сва бирачка места била покривена камерама а избори прошли мирно, ови медији су ипак изразили “забринутост” за регуларност избора, објаснивши да би сумња могла да доведе до протеста опозиције и пораста незадовољства грађана (5). То је већ опробани сценарио по којем Запад извози шарене револуције, а коме Русија упорно одолева. Руски народ има свест о својим националним и државним интересима, па је уз државотворну власт онемогућено спровођење планова Запада. Руски медији с друге стране (за разлику од српских контролисаних медија), извештавају јавност о деловању страних агената и политичара, који своје “политичке програме” утврђују са страним амбасадорима(6).

Како стална претња ствара непотребне тензије, Русија покушава да пронађе модел, којим би спречила мешање спољног фактора у унутрашња питања државе. Из тог разлога је руска Дума усвојила закон о јавним окупљањима, као и закон који регулише рад невладиних организација (7). Законом о јавним окупљањима предвиђене су строже казне за кршење јавног реда, по узору на европску праксу. Међутим, и поред тога што је тај закон у складу са европским стандардима, ЕУ је поново, политички “коректно” изразила забринутост због његовог усвајања (8).

Законом о невладиним организацијама прописано је да НВО које се финансирају из иностранства, а баве се политичким деловањем, морају да се региструју као “страни агенти”. Они ће убудуће бити у обавези да пруже детаљан извештај о својим финансијама а њихово деловање биће подвргнуто инспекцији. Законом је предвиђено и да се у свим медијима представљају као страни агенти. НВО које примају финансије из иностранства, заиста и заступају стране интересе, па ништа није спорно у одлуци да се назову правим именом. Закон о НВО је, без изузетка, означен као споран и изазвао је полемике у западним круговима (9).

Поред већ усвојених закона у Русији, најваљено је да ће сличним бити регулисани и сами медији који се финансирају из иностранства. Тим путем ће бити стављени под контролу сви фактори који раде у интересу страних држава и који представљају опасност по суверенитет државе.

Док остатак света с разлогом стрепи због политике Запада, која резултира масовним кршењем људских права, они су забринути због решености једне земље да брани своје интересе (10). Управо се претходно наведеним изјавама западних званичника, јасно представља политика двоструких стандарда.

Шведски министар спољних послова Карл Билт, је руски закон прокоментарисао као проблематичан, рекавши да су “намере јасне”. Да ли је то мислио на јасне намере Запада?

Можемо да дођемо до закључка да Запад реагује на сваки недостатак лицемерја, што је донекле логично јер свако увек полази од себе.

Српска стварност

Неопходно је да се извуку поуке из политичких грешака које су начињене и да се низом мера промене тренутне позиције наше државе. Највећа претња, као и у Русији, долази од странака тј. политичара и НВО активиста који спроводе туђе интересе и медија под страном контролом.

У претходном периоду смо имали потпуну доминацију баш таквих странака, политичара, НВО и медија, који спроводе тиху окупацију земље изнутра.

До које мере су наши политичари спремни да спроводе налоге западних сила, сазнали смо захваљујући објављивању Викиликсових депеша из Београда, иако се и без њих могло доћи до истог закључка.

Српски политичари разоткривени у депешама као извршиоци радних задатака који су у највећој могућој мери штетни по Србију, нису нашли за сходно ни да се огласе по питању тих оптужби, иако су оптужбе крајње озбиљне.

Откривање тајних докумената изазвало је потресе свуда у свету сем у Србији, јер у српским строго цензурисаним медијима, није било ни речи о томе. Домаћи медији су остали слепи, глуви и неми, иако се у страним медијима извештавало о срамоти наших политичара у вези са страним амбасадама (11).

Ни један самозвани аналитичар није помињао Викиликс јер су имали далеко важније теме, од величања главних “јунака” из српског Ладламовог романа до образлагања поставке да ЕУ нема алтернативу.

НВО у Србији, које се баве политиком уз финансије са Запада, спроводе све што финансијери од њих захтевају. Њихово политичко деловање је крајње штетно, и углавном служи као средство за манипулацију где је истина прва жртва.

Овде имамо једну парадоксалну ситуацију да “српски” политичари, НВО активисти и друштвено-политички радници,  иза чијег прозападњаштва се крију друге намере, отворено преко јавног сервиса грађана и свих других медија, позивају на сепаратизам и рушење Устава Србије.

Дошло смо до крајњег апсурда да се у земљи промовише све што није српско,  да су српски медији постали анти-српски, српска култура непожељна и непотребна, и да су у претходном периоду главну реч водили само они политичари који су радили на остваривању туђих интереса.

Противници и критичари су окарактерисани разним именима, од екстремиста до фашиста и то је довело до тога да је патриота у Србији непожељна реч и етикета са искривљеним значењем. Смислено, ако узмемо у обзир да по креаторима евроатланске Србије родољубље није нимало коректно.

Управо из тих разлога Србија мора да пронађе свој модел заштите од константне опасности представљене у виду набројаних елемената. Могућа решења би требало да понуде водећи стручњаци из области политичких и правних наука. Узор свакако треба тражити у државама које су суочене са сличним проблемима.

Иако се Запад труди да руску одбрану од њихове агресивне политике дискредитује, бојим се да се крећу у супротном смеру. Промена геополитичке ситуације све више намеће нову реалност, коју Запад не жели да прихвати.

Србија треба да пронађе место у тој измењеној геополитици, са становишта својих интереса. Претходна власт није показала никакво интересовање нити способност за вођење државотворне политике, а нова власт је отишла даље, путем који води ка потпуном разарању државе.  Тешки и нагомилани проблеми са којима смо суочени, већ годинама се “решавају” искључиво на штету српског народа. Несумњиво је да таква решења уводе државу и народ у једну мучну агонију, са несагледивим последицама. Решења могу да се пронађу по узору на земље које су успеле да се ослободе неоколонијалног положаја, међутим већи проблем представља чињеница да српска  политичка “елита” не тражи решења, већ начине да их избегне.

16. јул 2013.

说明:

http://www.standard.rs/deset-upozorenja-noama-comskog-strategija-manipulisanja-ljudima-putem-medija.html

http://www.youtube.com/watch?v=lpXbA6yZY-8

http://www.standard.rs/dragana-trifkovic-kako-su-strani-ambasadori-zavladali-srbijom.html

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=03&dd=05&nav_category=78&nav_id=587900

http://www.glasamerike.net/content/russia-politics-activists-03-07-2012-141794453/735464.html

http://www.youtube.com/watch?v=P2VI10SVrNs

http://www.standard.rs/ruska-duma-izglasala-nevladine-organizacije-postale-strani-agenti.html

http://www.dnevnik.rs/svet/eu-zabrinuta-zbog-zakona-o-javnim-okupljanjima

http://www.politika.rs/vesti/najnovije-vesti/Eston-zabrinuta-zbog-ruskog-zakona-o-NVO.lt.html

http://www.nspm.rs/savremeni-svet/rusija-i-svet-koje-se-menja.html

http://fakti.org/rossiya/mediya-menyu/zamislite-predsednik-srbije-tadic-ide-u-americku-ambasadu-na-referisanje

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注