地缘政治而政治

Проблем лажних азиланата

已经Trifkovic中心主任为地缘战略的研究

 

Прошла је још једна “опасност” од суспензије безвизног режима који функционише између Србије и ЕУ од 19. децембра 2009. године (1). Тема поновног враћања виза Србији актуелна је од почетка 2011, када су поједине земље ЕУ (Француска и Холандија) поднеле предлог привременог укидања безвизног режима са Србијом уколико дође до великих миграција. Касније су се захтеву придружиле Белгија, Луксембург, Шведска и Немачка.

Право на азил је једно од основних људских права, регулисано Општом декларацијом о правима човека (усвојена и прокламована од Генералне скупштине УН резолуцијом 217А(ИИИ) од 10. децембра 1948. године.) (2). У члану 14. повеље стоји: „Свако има право да тражи и ужива у другим земљама уточиште од прогањања. На ово право нико не може да се позива у случају гоњења за кривична дела која нису политичког карактера или због дела која су у супротности са циљевима и начелима Уједињених нација.” Дакле, азилант је лице које тражи уточиште у другој земљи због политичког прогона у сопственој.

Србија је међу првима на листи по броју поднетих захтева за азил у земљама ЕУ (3). Из овог податка могло би да се закључи како је у Србији заведена диктатура те да се режим обрачунава са неистомишљеницима (што није далеко од истине), међутим политички азил у ЕУ нису затражили противници антисрпског режима, већ особе које немају никаквог основа за оваквим захтевом. Од ступања на снагу безвизног режима поднетно је преко 55.000 захтева за азил (према подацима организације Центар за заштиту и помоћ тражилаца азила, коју финансирају западне структуре) (4). Под условом да је овај податак тачан, ради се заиста о великом броју захтева.

Подносиоци захтева за азил у земљама ЕУ су Роми и Албанци који живе на територији Србије, односно имају пасош Републике Србије. Према подацима земаља ЕУ и МУП Србије, преко 90 одсто захтева за азил поднели су Роми, док остатак чине Албанци. Они наводе сиромаштво и незапосленост као разлог за подношење захтева, међутим, ти разлози нису прихватљиви за добијање азила. Лажни азиланти су мотивисани социјалном политиком земаља ЕУ, односно надокнадом коју добијају док траје процедура решавања захтева.

Њихова рачуница је једноставна: док траје процедура решавања захтева, земље ЕУ исплаћују месечну надокнаду подносиоцима захтева и уз то обезбеђују смештај, храну, одећу и медицинску помоћ. Висина надокнаде је различита, а рок за решавање предмета је од три до шест месеци (5). У Шведској надокнада износи 1.500 евра по особи месечно, Немачкој 400 евра месечно, Белгији и Луксенбургу је 220 евра (6).

Подносиоци захтева на могућност потражње азила гледају као на једнократни посао. Улог је карта у једном правцу до одредишта, а „радне активности” се састоје од уживања социјалне заштите. Јасно им је да не испуњавају услове за добијање азила, њихов циљ је да зараде новац злоупотребом права на азил. Уједно, злоупотребљавају и Србију, коју лажно терете за политички прогон, самим покретањем процедуре за азил, док је земљама ЕУ прилив лажних азиланата још један разлог за притисак на Србију. Поновно увођење виза је постало предмет застрашивања грађана Србије (7).

Комесари ЕУ упозоравају да Србија мора да предузме кораке у решавању овог проблема. Сви механизми за превазилажење проблема налазе се у рукама земаља чланица ЕУ. Србија није у могућности да открије намере лица која излазе из земље и која имају уредна документа, а нису раније евидентирана као „лажни азиланти”. Уколико би и постојала сумња, она није аргумент за забрану изласка из земље односно ограничавање кретања (8).

Споразумом о реадмисији Србија се обавезала да преузме сваког свог држављанина који не испуњава законске и друге услове за улазак или боравак на територије те земље ЕУ. Дакле, споран је период боравка, који одређују земља ЕУ, и социјална помоћ, коју додељују у складу са својом социјалном политиком.

Узмимо пример Швајцарске, која је решила проблем лажних азиланата из Србије тако што је укинула финансијску помоћ подносиоцима захтева и увела рок од два дана за напуштање земље (9). Земље ЕУ имају могућност да Србију сврстају у ред безбедних земаља и тако скрате процедуру решавања азилантског статуса на пар дана.

Г Извештај о Србији за 2013. годину, који је израдила Хјуман рајт воч (организација коју финансирају Фондација Форд, Сорош и др. западне структуре) говори о непоштовању мањинских права и мањкавости азилантског система, што имплицира да Србија не може да се прогласи безбедном земљом (10). Даље у извештају стоји: „Роми су и даље изложени шиканирању, претњама, дискриминацији у доступности образовању, као и проблематичним присилним расељавањима”. Закон о основама система образовања дефинише једнако право и доступност образовања и васпитања без дискриминације и издвајања по основу пола, социјалне, културне, етничке, религијске или друге припадности (11). Дакле Ромима је образовање доступно уколико желе да се образују, а предшколско и основно образовање је по закону обавезно.

У извештају је наведена пораст напетости између мађарске мањине и Срба у Војводини (на основу нечијих навода?!) и један пример застрашивања Рома, као и насилно расељавање Рома насељених у близини Белвила. У извештају не стоји да су се Роми у близини Белвила населили бесправно и да су нехигијеном утицали на нарушавање животне средине.

Такође, у извештају се не наводе примери насиља мањина над грађанима Србије (12) (13) (14) (15) (16), као ни злоупотребе правних и законских оквира Србије, односно ЕУ, од стране мањина. Даље, на основу података само једне стране, праве се стратегије и програми за помоћ „угроженим” мањинама, који заправо представљају испробани систем финансирања НВО (17) (18). Ове организације, под маском заштите људских права, мањина и сл., спроводе интересе својих финасијера, западне структура, блиских економским и политичким центрима моћи.

Лажни азиланти зато могу да постану нови инструмент политичког притиска ЕУ на Србију. Механизам за поновно враћање виза усвојен је у септембру прошле године у Европском парламенту, а ступио је на снагу 9. јануара ове године (19). Он предвиђа да се на основу процене Европске комисије уведу визе на шест месеци земљама из којих долази велики број азиланата. По истеку тог рока, суспензија не би аутоматски престала, већ би се поново радила процена, што значи да би безвизни режим могао да се продужује по истеку рока од шест месеци. Процедура се покреће у случају да нека од земаља потписница Шенгенског споразума писмено обавести Европску комисију о погоршању ситуације на терену. Након тога ради се процена, на основу које Европска комисија даје предлог, а земље чланице гласају за одлуку о суспензији безвизног режима. Процену раде стручњаци, што оставља могућност злоупотребе.

Нема опасности да ће Србији бити укинут безвизни режим са ЕУ све док политички врх земље спроводи интересе западних сила. Новински наслови Србији поново визе! служе за манипулисање и сталну претњу. Људска права и права мањина су „аргументи” које Запад користи за контролу већине, односно за спровођење агресије и терора. У складу са својим политичким и економским интересима Запад ће Србију држати у сталној неизвесности, која је истовремено мотив српској власти да учини корак више. Међутим, колико год Србија чинила, неизвесност ће остати неминовност. Од „демократских” промена Запад континуирано условљава Србију разним захтевима, од законодавних до психолошких (промена свести), који вређају здрав разум. Они се у суштини своде на разбијање Србије и уништавање националног идентитета. Докле год самоуништење спроводимо по плану, агилно и без двоумњења, неће нам бити потребне визе за ЕУ.

ЕУ је прерасла у најгори облик бирократске власти. Комесари врше притисак на земље ЕУ, као и земље кандидате, у складу са диктатом Брисела. У том смислу разни извештаји које састављају такозвани стручњаци ЕУ служе за подршку политичких намера. Узмимо за пример извештаје ЕУ о напретку Србије (20). Када власт проводи политичке интересе ЕУ (отуђивање дела територије, дијалог са терористичким структурама и сл.) оцене су осредње и оптимистичне, у форми постигнут је напредак, али је потребно уложити још труда. Иако такве оцене немају никакве везе са реалношћу, оне имају подршку оркестриране политичке сцене и медија (21).

„Напредак” по мерилима ЕУ се увек остварује на штету Србије. Већ више од деценије се урушава српска економија, губи се контрола над српским институцијама, владавина „права” постаје владавина силе, а ЕУ у тим околностима оцењује „напредак”. Коначно је као врхунац тог и таквог „напредовања” на чело Србије дошла напредна странка, као круна свеопштег пропадања, мрака и безнађа.

Јасно је да су сви извештаји ЕУ о Србији у којима се наводи напредак у борби против криминала, корупције, реформе правосуђа и сл. уско везани за пристанак на уступке од стране српске власти, који наносе несагледиве последице Србији. Дакле, све док пропадамо, нећемо морати у ред за визе. Уколико се деси да српска марионетска власт откаже послушност ЕУ, нека од чланица може да поручи већ написан извештај о великом броју лажних азиланата, који захтева поновно увођење виза.

Дотле је у Србији на снази политика предаје, са једне стране, и награђивања оних који злоупотребљавају државу и крше законе, са друге.

Вреди навести сјајан пример, односно предлог, премијера Ивице Дачића да Србија преузме обавезу плаћања лажних азиланата уместо ЕУ. “Реч је о мање од 10.000 азиланата у целој Европи, ми ћемо за тих 10.000 платити трошкове јер би то била мања штета за Србију него укидање виза”, рекао је Дачић.

„Он је истакао да је визна либерализација једина конкретна ствар ЕУ који су грађани Србије видели у последњих неколико година” (22). На овом примеру се види како српска власт, уместо да захтева од ЕУ правно решавање питања посебним мерама, попут Швајцарске, нуди и оно што се од ње не тражи. У овом случају је то новац пореских обвезника Србије, који треба да сносе последице уместо „лажних азиланата”. Грађани Србије који нису прекршили закон и лажно потказали државу треба да плате за оне који то јесу учинили. Прекршиоци закона ће поред тога бити награђени разним програмима НВО, који предвиђају помоћ „угроженим” мањинама.

Потенцијални лажни азиланти су сада осмисли да инсценирају „праве” аргументе за покретање процедуре. Недавно смо имали случај пријављивања лажног напада и претње једног Рома у Новом Саду (23). Одмах су реаговале политичке партије и бројне НВО које се баве заштитом „угрожених” мањина, међутим, изостала је свака реакција након утврђивања покушаја преваре.

У Србији су најобеспревљеније већине послушних грађана које се залажу за поштовање Устава, закона. Ту већину могу да нападају, потказују, лажно оптужују све „угрожене” мањине, док је готово свим политичара то постао део професије. У наопаком систему погрешни су сви они који се залажу за уређене односе. У држави чији је главни правац суноврат, нема места за истинске вредности, у диктатури силе и мрака, ексремисти су сви они који се томе противе. Награђени мисле да су извукли премију, јер једино „успешни” коцкари могу варањем стално да побеђују. Међутим коцка је варљива чак и за најуспешније, и често их изневери када се најмање надају.

 

22. јануар 2014.

_________

说明:

(1) http://www.e-novine.com/srbija/vesti/96716-Nisu-uvedene-vize-niti-biti.html

(2)http://www.unmikonline.org/regulations/unmikgazette/04serbian/SChri/SCUniversal_Declaration_of_Human_Rights.pdf

(3) http://www.blic.rs/Vesti/Politika/361421/Rekordan-broj-zahteva-za-azil-iz-Srbije

(4) http://www.apc-cza.org/en/

(5) http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=03&dd=10&nav_category=11&nav_id=693895

(6) http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=05&dd=11&nav_id=511382

(7) http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/politika/aktuelno.289.html:471926-Fajon-Srbiji-ponovo-vize-Ruzic-Nemacka-ce-pomoci–da-resmo-problem-sa-laznim-azilantima

(8) http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/416097/Veljovic-Smanjenje-broja-laznih-azilanata-prioritet

(9) http://trojka.rs/vesti/svajcarci-nam-otklonili-problem-laznih-azilanata

(10) http://www.hrw.org/node/112572

(11) http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_osnovama_sistema_obrazovanja_i_vaspitanja.html

(12) http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.291.html:272636-Romi-prebili-petoro-policajaca

(13) http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:352637-Romi-napali-dva-policajca-u-Belvilu

(14) http://www.juznevesti.com/Hronika/Merosina-Romi-napali-bracni-par.sr.html

(15) http://www.pravda.rs/2013/12/28/masovna-tuca-romi-se-potukli-sa-obezbedjenjem-tehnicke-skole-povredjeno-devet-osoba/

(16) http://www.novimagazin.rs/vesti/romi-napali-komunalce-ovi-uzvratili-palicama

(17) http://www.politika.rs/rubrike/Politika/Kako-zaustavljati-lazne-azilante.lt.html

(18) http://www.opensocietyfoundations.org/sites/default/files/serbia2_20070329_0.pdf

(19) http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=09&dd=12&nav_category=1262&nav_id=752694

(20) http://www.seio.gov.rs/dokumenta/eu-ždokumenta.211.html

(21) http://www.blic.rs/Vesti/Politika/413322/Goati-Izvestaj-Evropske-komisije-neocekivano-pozitivan-Srbija-presla-Rubikon

(22) http://www.rtv.rs/sr_lat/drustvo/dacic:-srbija-ce-platiti-troskove-azilanata_347423.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+RtvSveVesti+%28RTV+poslednje+vesti%29

(23) http://www.nspm.rs/komentar-dana/slucaj-olaha-vincea-ili-ko-je-zaista-diskriminisan-u-evropskoj-srbiji.html

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注