地缘政治而政治

Срби са КиМ: Предаја цркава расколницима у Македонији, отворила пут ка отуђивању цркава на КиМ

Саопштење Народног покрета Срба са Косова и Метохије „Отаџбина“

Узурпирање и наводно обављање службе албанског православног свештеника Николе Џуфке у цркви Св. Архангела Михаила у селу Ракитница код Подујева открива праве намере великоалбанске експанзионистичке политике. Цео догађај, из приложеног се види, одрађен је уз подршку сепаратистичких власти у Приштини. 

Нешто раније имали смо посету немачког амбасадора из Приштине манастиру Дечани где он у својој изјави каже да је посетио косовски манастир који је под заштитом УНЕСКО-а заборављајући при том да је то светиња Српске православне цркве. Очита је намера и ових у Приштини као и оних из Тиране да запоседну српске манастире у јужној српској покрајини. Стога је и чудновато и необично признање аутокефалности Македонске православне цркве само отворило пут да се и српски манастири на Косову и Метохији нађу у туђим рукама попут оних у Северној Македонији.

Реакција на овај догађај Епархије рашко-призренске је интересантна. Она каже да је Никола Џуфка самозвани свештеник и не припада сестринској албанској православној цркви. Можда је то и тако а можда и није имајући у виду да се већ годинама напади на српску имовину оправдавају термином „маљи деца“. Оно што је занимљиво јесте да епархија у више наврата понавља да је албанска православна црква сестринска и пријатељска која шаље велики број верника да посећују српске манастире широм Косова и Метохије. Још и каже, што помало делује невероватно, да се због њих обавља и литургија на албанском језику.

Данас је велики број српских манастра на Косову и Метохији полупразан. Негде су један, негде два монаха, а негде, као што је манастир Девине Воде на северу Косова и Метохије, нема никога. Сменом и одласком блаженопочившег владике Артемија Радосављевића са њим је простор јужне српске покрајине и саму епархију напустило 135 српских монаха и монахиња. То је више него што има рецимо Бугарска православна црква. У одбрани Косова и Метохије само руководство Српске православне цркве као и врх државе морају да нађу начин да се овај сукоб превазиђе да би се највећи број монаха и монахиња вратио у српске светиње на Косову и Метохији. Њихов повратак сигурно је да би утицао да одбрана српских светиња буде много јача. Нажалост каквог издајника имамо на челу српске државе њему то није ни у каквом интересу. „Ацу Србину“ је пре свега у интересу да све оно што има мирис тамјана напусти Косово и Метохију, а не да се враћа на те просторе. Уосталом, за његово време више од 40 хиљада Срба је напустило Косово и Метохију. Напори председника Србије да се то заустави су никакви. Чак и каже шта то има везе, селе се и Албанци.

Управо је и задатак Епархије рашко-призренске да председнику Србије укаже да одласком Срба из јужне српске покрајине губи и српска држава, а губи и Српска православна црква. Народни покрет Срба са Косова и Метохије „Отаџбина“ не очекује од српске цркве да одржи никакве опозиционе манифестације али се нада да ће она имати толико смелости да властима каже да се без Срба на КиМ тешко може одбранити јужна српска покрајина.

И још нешто, пре више од једне деценије становници општине Зубин Поток имали су идеју да се у месту Горњи Јасеновик изгради заједничка српско-руска православна црква. Из тог разлога су и самој општини поклонили своје земљиште да се један такав објекат изгради. Њихови потписи и дан-данас стоје у општини којим се одричу имовине у корист изградње ове светиње. Намесник руске православне цркве у Београду отац Виталиј Тарасев био је упознат са том идејом предлажући да та верска грађевина буде симбол пријатељства српске и руске православне цркве. Дрво за градњу допремило би се из Русије, а камен из Метохије, управо онај којим су грађене бројне српске светиње. Сам манастир по замисли аутора имао би подједнак број монаха, како руских тако и српских уз назменично смењивање игумана. Сам манастир требао је да има и културно-образовни карактер где би се током године одржавале бројне културне манифестације као и изучавање руског језика. Да би цела идеја била веродостојнија прикупљена су и имена великог броја Руса који и даље живе у Косовској Митровици потомака оних који су за време Окторбарске револуције напустили Русију. На несрећу свих нас идеја није реализована јер је владика рашко-призренски Теодосије то спречио говорећи да тај манастир треба да прихвати рашчињеног владику Артемија што је била ноторна неистина. После таквих изава Руска православна црва је одустала од ове идеје не желећи да квари односе са Српском православном црквом.

Данас на там месту влада Косова уз сагласност ондашњег члана владе и председника „Српске листе“ Горана Ракића и уз благослов председника Србије изградила је огромну војно-полицијску базу РОСУ полиције која је тик нешто мања од оне у Бондстилу. Број припадника РОСУ полиције у њој је неутврђен али сигурно је да није мали.

О свему овоме како смо бранили Косово и Метохију најбољи суд даће време и историја. Они су најбоље судије за сваког од нас.

6. децембар 2023.  

 

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注