地缘政治而政治

Власт предала Албанцима контролу над КиМ и сад зове Русију у помоћ

Пише: Драгана Трифковић

У последње време видимо да српска власт често помиње Русију у контексту решавања косовског проблема, али ту долазимо на питање какву политику Русија треба да подржи ако видимо да нема јасне политике српских власти према КиМ, рекла је наша Драгана Трифковић за „Евроазију дејли“

 

Евроазија дејли: Министар спољних послова Ивица Дачић изјавио је недавно да би подела Косова била једино могуће брзо решење косовског питања. Чини се да идеја није нова. Њу је предлагао још Добрица Ћосић као председник СРЈ. Колико је реална идеја поделе Косова у овом тренутку?

Драгана Трифковић: Мислим да је Добрица Ћосић, између осталог, запамћен и по тој идеје о подели Косова. Он је тврдио да је 1991. године пренео амерички предлог о подели Косова и Метохије, којим би Србији припала трећина територије покрајине и да Милошевићу таква идеја није била прихватљива. Међутим, сам Ћосић је много пре 1991. изнео такав предлог и до краја га је промовисао као добро решење за историјско помирење Срба и Албанаца. Мислим да таква идеја никада није била прихватљива за већину Срба и да сам Ћосић није могао да нађе превише истомишљеника. Да не улазимо сада даље у оцене Ћосићеве идеје, понављање таквог предлога у данашњим условима није нимало реално.

Шта би Србија тиме добила, а шта изгубила?

– Изјаву министра спољних послова Србије требало би тумачити пре свега кроз потребу владајућих структура у Србији да одложе моменат доношења одлуке око Косова и Метохије. У том смислу Ивица Дачић се обраћа пре свега западним структурама, желећи да им стави до знања да не врше притисак. Међутим, верујем да су такве изјаве на Западу прихваћене са подсмехом, јер немају никакву тежину. Неодговорно је од стране нашег министра да сада потеже теме за које и сам зна да нису никоме прихватљиве. То делује као бежање од одговорности. Пре свега, подела Косова није опција која је прихватљива ни у Србији, посебно не Србима на Косову и Метохији. Таква идеја је неизводљива јер се поставља питање како би се извршила подела и како би неко могао да објасни Србима који живе јужно од Ибра, и којих има више него на северу Косова и Метохије, такав поступак. Други проблем је да су поједина насеља на северу Косова општине Лепосавић 1959. године припојене АП Косово и Метохија и да се граница претходно није налазила на Копаонику.

Изглед текста на сајту „Евроазија дејли“

Наш највећи проблем је да државно руководство Србије нема дефинисану политику према Косову и Метохији и да доноси изнуђена решења у недостатку озбиљне стратегије. Поставља се питање због чега државно руководство нема никакву стратегију, ако знамо да је СНС још у предизборној кампањи 2012. године обећавала да ће водити одговорну политику према Косову и Метохији. Обећали су поништавање свих бриселских договора које је потписала претходно Демократска странка и борбу за очување Косова и Метохије у саставу Србије. Уместо тога, они су потписали много више од тога на шта је Борис Тадић био спреман да пристане. Бивши председник Србије Томислав Николић је у више наврата најављивао платформу за решавање косовског проблема, али до истека мандата он никада није испунио то обећање. Из тога је више него јасно да СНС заправо не нуди никакву платформу и нема дефинисану политику према Косову и Метохији већ да купује време на власти и повлачи изнуђене потезе под притиском Запада. У последњих неколико дана било је више напада на Србе на Косову и Метохији и бојим се да неодговорна политика српских власти води ка заоштравању ситуације на Косову и Метохији. Бриселски споразум има крајње лоше ефекте по безбедност Срба на КиМ, јер су њима угашене институције државе Србије на територији АП КиМ. Срби на северу Косова и Метохије су се одбранили од албанских напада јер су имали своју Цивилну заштиту, али је Београд 2015. године расформирао ту структуру и интегрисао српску полицију у „цивилне институције Косова“. Таквим потезом је фактички контрола ове територије на којој живе Срби предата Албанцима. Сетимо се да је на тој територији недавно ухапшен и званичник српске Владе и да би тако нешто било незамисливо да контрола над територијом није предата Албанцима.

Амбасадор Русије у Србији Чепурин на то је рекао да ће Русија подржати ту варијанту уколико је она у интересу Србије и ако Србија то жели.

– Што се тиче изјаве амбасадора Чепурина, он је потврдио да „Русија поштује позицију Србије и оно решење која она сматра да је најбоље за њу“. Међутим, председник РФ Владимир Путин је изнео јасан став да  Русија подржава решавање косовског проблема у складу са Међународним правом и Резолуцијом 1244.  У Резолуцији 1244 нема речи ни о каквој подели. У последње време видимо да српска власт често помиње Русију у контексту решавања косовског проблема, али ту опет долазимо на питање какву политику Русија треба да подржи ако видимо да нема јасне политике српских власти према КиМ. Унутрашњи дијалог о КиМ је морао да се води много пре потписивања Бриселског споразума, како би председник Србије утврдио да ли сме да потпише такав договор и да ли има подршку народа за такав потез. Позивање Русије у помоћ након што је српска власт предала Албанцима контролу над Косовом и Метохијом је више него неозбиљно. Због тога данас видимо резултате такве неодговорне политике која води као заоштравању тензија и поновној ескалацији сукоба. Србија сада није у позицији да може да очекује било какав добитак, јер су ствари отишле предалеко. Једино решење је да Србија одговорно призна да досадашњи преговори под окриљем Брисела нису вођени у складу са државним и националним интересима и да се врати у државно правне оквире, поштовању сопственог Устава, међународног права и Резолуције 1244.  Уколико Србија није дефинисала платформу о Косову и Метохији и добила већинску подршку за њено спровођење, не сме ни да доноси било каква ад хок решења, а посебно не као трајно решење. Јер, принета решења не само да су противуставна и противзаконита, већ су и недемократска. Коначно доношење ад хок решења којим би се легализовала сепаратистичка творевина Косово био би преседан којим би значио да је сасвим дозвољена противправна агресија на суверене државе и мењање граница, односно легализовао би се злочин као дозвољено средство.

Стање Ствари

8. јун 2018.

Интервју је у нешто измењеном облику објављен на сајту Евроазија дејли

 

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注