地缘政治而政治

Диогенис Валаванидис: НЕ БОЈ СЕ МАЛО СТАДО

Пише: Диогенис Валаванидис

Грчки сајт „Фос Фанариу“ (у преводу: Светлост Фанара) је 6.12. о.г. пренео чланак под насловом: „Васељенски Патријарх:  Неприхватљиво је данас, на почетку 21. века, да наставимо да живимо са фанатизмом, малоумљем и предрасудама“. У тексту се наводи да је поглавар Цариградске патријаршије рекао: „… Као што већина православних цркава слави велики празник Божић 25. децембра, истог датума сваке године као и Римокатоличка црква; као што и Римокатоличке заједнице у Грчкој поштују православни канон за одређивање датума Ускрса како би га славиле заједно са својом православном браћом; као што је и у Финској већ дуги низ година датум Ускрса заједнички за све хришћане, предлажемо да се то установи на свехришћанском нивоу, а посебно на основу начина одређивања датума Васкрса под православном црквом“.

Ради истине, на овом месту желимо да истакнемо да одређивање празновања дана Васкрса у Православној цркви, не може да се тумачи произвољно и по нечијем личном нахођењу без обзира да ли је реч о екуменистичким, папистичким, политичким или геополитичким мотивима, већ је оно устаљено и проистиче из одлуке Првог васељенског сабора (325); седмог апостолског канона и многих светоотачких тумачења, по којима: Пасха се празнује у прву недељу иза првог пуног месеца који дође после пролећне равнодневице. На основу тог правила, све помесне  православнe црквe се равнају (видети: Лазар Мирковић, Хеортологија, Београд 1961, с. 207).

Цариградски патријарх Вартоломеј I, уместо да делује на смиривању потреса који се дешавају у Православној цркви и прете да угрозе њен опстанак, првенствено између најмногољудније Московске, и Цариградске патријаршије, међу којима је дошло до прекида евхаристијског општења, он делује супротно томе, и долива „уље на ватру“. У прилог томе, наводимо да је у одвојеном тексту који је 7.12. о.г. објављен на истом сајту “Фос Фанариу“, патријарх Вартоломеј I говорио о „Путиновој ‘нехуманој политици’ и ‘антихришћанској проповеди’ Московског патријарха“.

Уверени смо, да Ватикан и Фанар праве «рачун без крчмара», покушавајући да под окриљем обележавања 1700-те годишњице Првог васељенског сабора и заједничке прославе Васкра који 2025. године пада истог дана за православне и римокатолике, успоставе јединство на нездравим основама. То кажемо из више разлога, поготово ако се узме у обзир чињеница да два црквена поглавара неодговорно и антихришћански прихватају: концепте «благослова истополних брачних заједница»; занемарују бројне новотарије које је Римокатоличка црква одавно увела, као и друга антијеванђелска решења, те с тога, сматрамо да се на тај начин све више удаљавају од ИСТИНЕ, и воде молионе људи за собом у пропаст.

Фото: Папа Фрања

На овом месту желимо да укажемо на цинизам Цариградске патријаршије и Ватикана у обележавању 1700-те годишњице Првог васељенског сабора (325) на којем су присуствовали Свети Оци попут Св. Николаја, Св. Спиридона, Св. Ахилија и других, а коју годишњицу паписти и екуменисти желе да злоупотребе. Заправо, овим чином упадају у контрадикцију, јер је повод сазивања Првог васељенског сабора на иницијативу цара Константина Великог (305-337) на којем је учествовало 318 епископа, била, углавном, ОСУДА Аријеве ЈЕРЕСИ, док се овим чином желе ЗАМАГЛИТИ све ЈЕРЕСИ Римокатоличке цркве, и на неприродан и неканонски начин прикаже «јединство» са Православном црквом!

Такође, чудимо се чињеници да данашња два црквена поглавара нису извукла адекватне поуке из догађаја када су још 1965. године цариградски патријарх Атинагора I и римски папа Павле VI желели да укину узајамно бачене анатеме, које су декретом написаним на латинском језику 16. јула 1054. године папски легати оставили на светој трпези у храму Свете Софије, на шта је цариградски патријарх Михаило Керуларије реаговао и сазвао сабор који је одлучио да се анатема о екскомуникацији врати на оне који су је изрекли. Идеја о узајамном укидању анатема је иницирана од стране Цариградске патријаршије, након чега је издат «Томос Љубави» који је прочитан у базилици Светог Петра у Риму на II Ватиканском концилу. Током церемоније којој је присуствовало 2399 римокатоличких учесника, представници цариградске патријаршије су имали почасно место.

У складу са тадашњим настојањима за успостављање црквеног јединства, појавила се идеја о поређењу две цркве са „два плућна крила“, и то од стране поримокатоличеног Руса Власочљава Иванова. Римокатоличка црква је оберучке прихватила ову идеју, ценећи да она помаже процесу глобализације. Значајно је истаћи да су две цркве игнорисале суштинске узроке раскола и анатема, другим речима, заобишле су ИСТИНУ која представља основни предуслов, са којом ЉУБАВ чини целину.

С тим у вези, значајно је истаћи, на жалост, да су све новотарије које је усвојила римокатоличка црква, и тиме се трајно одвојила од Христове цркве Првог миленијума, потпуно занемарене и игнорисане. Како тада, тако и данас! У питању су крупна еклисиолошка неслагања, као што су Филиокве, Папски примат, Непогрешивост, Безгрешно зачеће Богородице, Чистилиште, Света Евхаристија, Индулгенције, Крштење, Свето миропомазање и др.

Када је реч о поређењу две цркве са “два плућна крила“, од којих је једно оболело од бројних јереси, насупрот логичним медицинским саветима које би сваки лекар – пулмолог предложио, тј. отпочињање примене терапијских метода у циљу излечења оболелог плућног крила, двојица црквених поглавара и данас настављају са покушајима сједињавања „два плућна крила“, игноришући реалну опасност да би здраво плућно крило могло од оног оболелог да оболи, и на тај начин, да Православна црква упадне у замку јереси. Уједно, такви покушаји представљају напад на учење о постојању само једне Цркве, онакве какву нам је Исус Христос основао, апостоли проширили а свети Оци учврстили. Коначно, у 9, члану Символа вере је записано: «Верујем у једну, свету, саборну и апостолску цркву». Не у две или више цркава.

Некада је Српска православна црква могла да послужи као светао пример, када се једнодушно бранила од римокатоличких јереси и унијатских напада. Непосредно пред одржавање сабора у Ферари и Фиренци (1438-1439), Византија је била угрожена од Османлија, због чега је затражена помоћ од западних Хришћана. Међутим, Ватикан је апел за помоћ Источних хришћана дочекао са уценом, другим речима, обећана им је помоћ од земаља Западне римокатоличке Европе под условом да потпишу унију са Римокатоличком црквом, тј. да православна црква призна врховну власт Ватикана. Тада је српски владар деспот Ђурађ Бранковић (1427-1456), за разлику од владара других православних земаља, који су наговарали и чак подстицали своје црквене великодостојнике да учествују и прихвате одлуке унијатског Фераро-Флорентинског сабора, одолео бројним притисцима и у договору са српским патријархом Теодосијем (1439-1449) донео одлуку да Српска православна црква не пошаље делегацију на тај унијатски сабор, како открива један од најугледнијих историчара канонолога и научни саветник Историјског института Српске академије наука и уметности, проф. др Миодраг М. Петровић, у књизи «Србија на размеђи Истока и Запада», Београд 2013, с. 147. По његовим речима патријарх Теодосије је српски Марко Ефески.

И поред свих упозорења и очигледних опасности по опстанак Православне цркве у целини, шта може да се каже о данашњим православним екуменистима који прихватају сапричешћивање православних и римокатолика (intercommunion)?

Одговор на ово питање је најпрецизније дао поменути проф. др. Миодраг М. Петровић, у напред наведеној његовој књизи, с. 148-149:

«А како појединци из православних цркава служе ‘папоцентризму’, речит пример је беседа бачког епископа Иринеја (Буловића), коју је изрекао у Београдској надбискупији, октобра месеца 2003. године, поводом обележавања 25. годишњице понтификата папе Јована Павла II: ‘Верујући, дакле, пре свега сви римокатолички верници у сваког епископа, а посебно у првога међу својим епископима, онога који је током низа векова, читавих 1000 година и био први епископ читаве хришћанске васељене или екумене, док је постојала јединствена и једина хришћанска екумена, надамо се и молимо Духу светом да ће поново, кад-тад, ако се то у историји оствари, као што се надамо и молимо, поново, по древном канонском поретку епископ града Рима бити први епископ хришћанске васељене».

«Епископ бачки Иринеј је најзаслужнији за одржани у Београду, септембра месеца 2006. године, скуп Мешовите комисије за дијалог. Помагача саепископа и професора богословља за такву мисију има довољно. И као да није задовољан оним што је за протеклих 30 година постигла Мешовита комисија за дијалог, додатно настоји да убрза ход ка унији. Као да су недовољни постојећи ‘повјесни мостови’, па додатно прибегава некаквим новим премошћавањима. Тако је, недавно, у туђој епархији – Сремској, не обазирући се на строга канонска начела о неповредивости права сваког архијереја у границама области којом управља, организовао на Фрушкој гори, ‘Међународни теолошко-педагошки скуп катихета (наставника веронауке)’. Скуп је одржан на Иришком венцу, у хотелу Норцев чији је власник Хрват, ‘од 2. До 7. септембра 2008. године, у организацији православне Епархије бачке и римокатоличке Надбискупије београдске, а у сарадњи са Евангелистичком Црквом Немачке и традиционалним Црквама Реформације у Србији, уз подршку Фондације Конрад Аденауер’».

Фото: Епископ бачки Иринеј 

На жалост, као што видимо из горњег примера, морамо да констатујемо да су се екуменизам и папизам данас проширили као заразна болест, од које су оболели многи црквени  великодостојници помесних православних цркава. Како малих тако и великих! Због тога је неопходно да се у свим Помесним православним црквама упути јавни позив на изоловање свих духовно оболелих архијереја (патријараха, архиепископа, митрополита, епископа и др) ради опстанка једне Свете, Саборне и Апостолске цркве – наше једине Православне цркве, која је егзистенцијално угрожена у данашњем времену, више него икада пре у својој дугој историји.

Закључујући, неопходно је истаћи да када је реч о Цариградском предстојатељу патријарху Вартоломеју I, сви његови кораци и активности усмерене у правцу папистичке идеологије, не доносе никакво добро јачању јединства међу помесним православним црквама и Православљу у целини. Напротив, тиме се наноси неизмерна штета првенствено Цариградској патријаршији као установи, чија би мисија у православном свету требало да буде усредсређена на заштиту црквеноканонског поретка. Свака одлука или активност патријарха Вартоломеја I, уколико не одражава саборност тј. једногласје свих поглавара помесних православних цркава, дискредитује његово достојанство и лишава га права да наступа у име целе Православне цркве. Упркос томе, уколико се Цариградски поглавар ипак одлучи да једнострано потпише било какав документ или чак «унију» са Римокатоличком црквом, то никако неће значити да је цела православна црква постала унијатска, већ ће таквим поступком Цариградска патријаршија и њен поглавар да изгубе углед, поштовање и улогу коју су вековима уживали у православном свету.

Што се тиче помесних православних цркава, чак и оних најмањих које не буду следиле папистичку идеологију, имаће у себи пуноћу ЈЕДНЕ, СВЕТЕ, САБОРНЕ И АПОСТОЛСКЕ ЦРКВЕ са васељенском мисијом, макар и ако буду сведене на «мало стадо», којем Спаситељ поручује: «Не бој се»! (Лука 12,32).

资料来源:中心的地缘战略的研究

15. децембар 2024.

 

 

提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注