地缘政治而政治

Реконструкција Косова и Метохије

Пише: Драгана Трифковић

Србија је већ годинама суочена са многобројним проблемима који се тичу суштински важних државних и националних интереса. Ако се осврнемо на данашњу ситуацију, можемо да установимо последице примењиваних решења, која су нуђена према препорукама и у складу са интересима Запада. Уколико је пре више од деценије било нејасно куда ће нас таква решења одвести, данашња опресија даје одговор на многа питања. Зависан положај Србије условљен је контролисаном политичком већином, затим економијом, медијима, правосуђем, институцијама а тиме и свим политичким процесима. Под тим околностима држава није у стању да се одупре ни најмањим притисцима. Безусловна предаја је постала идеологија водећих структура у Србији, које на тај начин обезбеђују власт због личних интереса, док је с друге стране економска и политичка исцрпљеност увела друштво у потпуно безнађе.

Након задњих избора, изабрана је нова кооперативнија влада која је убрзала даље урушавање Србије. Спољна политика је остала непромењена са ослонцем на Вашингтон и Брисел, уз наставак регионалне сарадње и лидерства у региону, срдачно прихватање наметнуте кривице, мирољубиво извињавање за исконструисана дела, и дељење одликовања. Унутрашња политика огледа се пре свега у поштовању економског диктата ММФ-а и Светске банке, чији резултати су презадуженост, уништена привреда, незапосленост, сиромаштво, као и у односу власти из Београда према питању КиМ. Реконструкција владе сензационално заокупља јавност већ месецима. Као разлог за промену досадашњег састава владе наводи се незадовољство водећих људи Србије, одређеним кадровским решењима, тј. резултатима које су они постигли. Међутим, разлози су сасвим другачији. Резултати које су поједини миснистри постигли у периоду од годину дана, или изостанак истих, неупоредиво су мање штетни по Србију од потписивања Бриселског споразума, чије последице су несагледиве. Неоспорно је да је Млађан Динкић нанео велику штету српској економији, спроводећи препоруке ММФ а и Светске банке, али се поставља питање којим резултатима могу да се похвале Вучић и Дачић спроводећи Ахтисаријев план за независност Косова? Можемо да поредимо и резултате министра културе односно министра спорта у односу на учинак председника и подпредседника владе, али би то било веома неозбиљно. С друге стране и економска и косовска политика су базиране на европским интеграцијама, и потреби за придруживањем тој заједници, макар и по цену самоуништења. Дакле, уколико политички правац остаје исти, што су потврдили и нови кадрови својим плановима, реконструкција владе је куповина времена и скретање пажње са далеко важнијих тема. Припрема се завршница Ахтисаријевог плана која треба да стави тачку на питање КиМ, и то за сва времена. Власт константно врши притисак на Србе са КиМ, због њихове одлучности да не прихвате “институције” Хашима Тачија као легалне. Отвореним претњама, уз позивање на одговорност, држава Србија захтева да Срби изађу на изборе које је расписала “Република Косово”, истовремено понављајући како никада неће признати Косово. Учешће на изборима председник Србије види као најбољи начин борбе за државне и националне интересе на КиМ. Зачудо, такво становиште имају и власти лажне државе Косово, као и САД и ЕУ које су главни спонзори косовске назависности. Атифете Јахјага је изјавила да ће учешће Срба на изборима гарантовати да њихови легални и легитимни представници остваре сва права која су им гарантована Уставом и законима Косова. Можда председник Србије никада неће рећи: “Признајемо Косово”, међутим САД и ЕУ то и не очекују. Довољно је да српска власт спроведе све мере које ће довести до легализације насилно одузетог дела територије. Након реализације бриселских планова за Косово, доћи ће на ред питање Војводине и даље слабљење Србије, чија власт и онако добровољно прихвата такав сценарио. Социјално и економски држава ће бити у све горем положају, посебно уз “нове” мере које реконструисана власт намерава да предузме. Суштина је у томе да захваљујући контроли коју су у Србији успоставили, Вашингтон и Брисел једноставно шаљу упутства и креирају политички амбијент какав им одговара. Западу је свеједно да ли је председник Србије Тадић или Николић, премијер Цветковић, Дачић или Вучић, министри Ђелић, Динкић или Крстић, све док се безпоговорно испуњавају њихови захтеви. Србима је такође свеједно да ли државу воде интелектуалци, или кафеџије и роштиљџије све док државу воде у пропаст. Неће проћи пуно времена до спознаје сопствене лаковерности код оних који и даље верују у ЕУ, приступне фондове, равноправно чланство и бољи живот. Заједно са онима који уживају привилегије власти и партије, компензујући те благодети за морал, достојанство и одговорност, они ће морати да се суоче са реалношћу, али не оном коју сами креирају по налогу Запада, већ са оном коју покушавају да сакрију. Питање је једино шта ће од Србије остати након тога.

Геополитика/септембар 2013.

 

 

 
提交人的头像

关于Центар за геостратешке студије

中心的地缘战略研究是一个非政府和非营利协会成立于贝尔格莱德成立大会举行28.02.2014. 按照规定的技术。11. 和12。 法律协会联合会("官方公报Rs",没有。51/09). 无限期的时间,以实现的目标在科学研究领域的地缘战略关系和准备的战略文件、分析和研究。 该协会开发和支持的项目和活动旨在国家和国家利益的塞尔维亚,有的状态的一个法律实体和在登记册登记在按照法律的规定。 特派团的中心的地缘战略研究是:"我们正在建设的未来,因为塞尔维亚应得的:价值观,我们表示的建立,通过我们的历史、文化和传统。 我们认为,如果没有过去,没有未来。 由于这个原因,为了建立未来,我们必须知道我们的过去,珍惜我们的传统。 真正的价值是直接地,且未来不能建立在良好的方向,而不是基础。 在一个时间破坏性的地缘政治变革,至关重要的是作出明智的选择和做出正确的决定。 让我们去的所有规定和扭曲思想和人工的敦促。 我们坚定地认为,塞尔维亚具有足够质量和潜力来确定自己的未来,无论威胁和限制。 我们致力于塞尔维亚的地位和权利决定我们自己的未来,同时铭记的事实,即从历史上看已经有很多的挑战、威胁和危险,我们必须克服的。 " 愿景:本中心的地缘战略的研究,希望成为一个世界领先组织在该领域的地缘政治。 他也希望成为当地的品牌。 我们将努力感兴趣的公众在塞尔维亚在国际议题和收集所有那些有兴趣在保护国家利益和国家利益,加强主权、维持领土完整,保护传统价值观、加强机构和法治。 我们将采取行动的方向寻找志同道合的人,无论是在国内和全世界的公众。 我们将重点放在区域合作和网络的相关非政府组织、在区域一级和国际一级。 我们将启动项目在国际一级支持重新定位的塞尔维亚和维护领土完整。 在合作与媒体的房子,我们将实施的项目都集中在这些目标。 我们将组织的教育感兴趣的公众通过会议、圆桌会议和研讨会。 我们将试图找到一个模型,用于发展的组织,使资助活动的中心。 建立一个共同的未来: 如果你有兴趣与我们合作,或帮助的工作中心的地缘战略研究中,请通过电子邮件: center@geostrategy.rs

发表回复

您的电子邮箱地址不会被公开。 必填项已用 * 标注